Salkım Söğüt

09:54:00


Demirden korkuluklari olan kucucuk kare pencereden disariya,ozgurluge acilan bir kapi vardi sanki.Mehmet Bey 20 yillik mahkumiyetinin yavas yavas sonuna geliyordu.Her sabah uyandiginda,mutemadiyen gozlerini kapatip  hapishanenin bahcesinde nazli bir gelin gibi duran,dallari gelinin duvagini animsatircasina yerlere kadar uzanan  söğüt agacini seyrederdi.Bir gün koğuşa yeni düşmüş bir mahkum sordu Mehmet Beye; agam sen boyle gozlerini kapatmis ne yapiyorsun saatlerdir?
Herkes biliyordu,alışmışlardı Mehmet Bey'in bu haline...Gözlerini açıp Cevapladı Mehmet Bey:Bak şurada tam karşida bir Salkım söğüt ağacı var.Görüyor musun?
Hayır goremiyorum orada hic bir şey yok sadece koca bir duvar ve onun önünde volta atan bir kaç mahkum var diye yanıtladı genç adam.
Şaşkınlığı yüzünden okunan gence şöyle bir tebessüm etti ve elini omzuna attı Mehmet Bey...Anlatmaya başladı,
Bak evlat ben buraya düşeli tam 20 yıl oldu.Geldiğim ilk günlerde çok umutsuz,karamsar ve bir hayli üzgündüm hele bir de bu koğuşun kasvetli havasıda eklenince adeta ucu bucağı olmayan bir girdabın içindeymişim gibi hissediyordum kendimi.Bir süre insanları seyrettim ama anladım ki onları seyretmek beni daha da kötü bir hâlet-i ruhiye içine
Sokuyor...Zaman sonra bu küçück pencereden disariyi izlemeye başladım,gökyüzünden buraya değen güneş ışınları,umut ışığı olmaya başladı bana.Şu duvarın ardında, Semâda  salınan bir uçurtma gördüm,uçmak istedim sonsuza...İmkansız olduğunu biliyordum ama insanin hayallerinde imkansiza yer yoktu.Hayallerimde bu hapishanenin bahcesine bir salk söğüt ağacı diktim,büyüttüm ve yeşerttim...Şimdi onun dallarında binbir ceşit kuş ucuşuyor,günes ışığı vurdukça ağaca,renkli renkli kuşların kanatları nasılda ışıldıyor bir görsen...Benden sana bir tavsiye eğer içinde biraz olsun
İyilik ve umut varsa buraya düştün diye derde düşme sende içinde bir Salkım söğüt yetiştir...Şimdi daha iyi anlamıştı genç adam.Geçti yatagına uzattı ayaklarını ve yumdu gözlerini içinde bir salkım söğüt yeşertmek için...
                       04.05.2015

Bunları da Beğenebilirsin

17 yorum

  1. Emeğine Sağlık Berika
    En Umutsuz anların bile ilacıdır Hayaller.
    Umutlarımızın ve Hayallerimizin bitmediği bir dünya için...
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Öyle hoş şeyler yazıyorsun ki hepsi yüreğine dokunuyor insanın

    YanıtlaSil
  3. Umut iyi bir kahvaltı , fakat fena bir akşam yemeğidir. sözü geliyor aklıma umutla hayata tutunan milyonlarca insana selam olsun. Mehmet bey umudunu ne güzel yansıtmış

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel bir hikaye.İnsan;içinde deryaların olduğunu,ama çok da farketmediğini,bazen hiç çabalamadığını bildiğimiz değerli bir varlıktır.Yazdığınız öyküyü okuduktan sonra,birbirimize ummadık zamanlarda ve farketmeden de yardımcı olabileceğimizi anladım.Hayat bana bazen cilveler yapsa da bunları sevdiğimi ve başıma gelen şeylerle daha da güçlendiğimi anlıyordum.AMA...HEMEN GÖZLERİMİ KAPATIP,YOĞUN BİR İSTEKLE İÇİME BİR SALKIM SÖĞÜT DİKMEYE BAŞLIYORUM..SAĞOL BERİKA.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Böylesine güzel yorumları okumak beni çok mutlu ediyor.Cok tesekkur ediyorum.Yureklere dokunabildiysem ne mutlu bana...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel.. Dilerim senin içindeki söğüt de hep yemyeşil kalır...

    YanıtlaSil
  7. Çok çok güzel... Okuyan herkesin içinde söğütler yeşeriyor :) Ellerine, hayallerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ediyorum tatlım.Yorum yazan ellerin dert görmesin ☺

      Sil
  8. Çok güzel olmuş :)
    Blogunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim yazılarınız gerçekten çok hoş :) Bu da benim blogum gelirseniz sevinirim :)
    http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir öykü... Umut ve hayallerdir insanı ayakta tutan... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Selam,
    Etkinlik için tamamdır bu yazı. Nice paylaşımlar dileği ile...

    YanıtlaSil