1. YAŞAR KEMAL BULUŞMALARI

00:06:00


Yaşar Kemal Anadolu’dur!

Doğduğu Yerde, Büyüdüğü Topraklarda…


Yaşar Kemal Kültür-Sanat ve Edebiyat Festivali
Bilir misiniz, Çukurova’da Koca Yaşar derler ona? Haklıdır Çukurovalılar; edebiyatımızın Toros Dağları’dır O, belki de son ‘büyük’ adamı…
Yasladık sırtımızı güvenle ve hayran olduk her daim dik duruşuna… Biliriz ki dağlar ölmez, dünya döner, onlar öylece dururlar.
İşte hikâyenin başladığı yerden geldik biz de. İnsan sevgisiyle yoğurulan Koca Yaşar’ı birlikte anmak, onu eserlerini okuyarak selamlamak ve dilinin sihrini yaşatmak için bir araya geliyoruz.
O çok sevdiği uçurtmaları, Çukurova’nın İnce Memed’i anısına gökyüzüne salmak için, her yıl Nisan ayında Osmaniye’de buluşmak dileğiyle…

“O iyi insanlar, o güzel atlara binip çekip gittiler.”

Diye yazıyor Yaşar Kemal Platformu anasayfasında. 1.Yaşar Kemal Buluşmaları kapsamında iki gündür harika programlara iştirak ettim. Festivalin ilk gününde Yaşar Kemal'in ölümsüz eseri Yılanı Öldürseler kitabının yıllar önce çekilmiş filminin gösterimi vardı. Filmin hem yönetmeni hem oyuncusu Türkan Şoray olunca konuğunda Türkan Şoray olması kaçınılmazdı :) Hayranı olduğum Sultanımı yakından görmek onun anılarını,sohbetini dinlemek üstelik onun filmini onunla beraber izlemek kelimelerin tarife yetersiz kalacağı bir duyguydu.
Yaşar Kemal'in kıymetli eşi Ayşe Semiha Baban Göğceli,Belgesellerin üstadı Sevgili Nebil Özgentürk,Selvi Boylum Al yazmalım filminin yapımcısı hemşehrim Arif Keskiner,Usta gazeteci Ali Eyüboğlu,Zuhal Olcay,Yalvaç Ural konuklar arasındaydılar.
Unutulmaz eserlere imza atan unutulmaz insanlarla aynı topraklarda doğmuş olmak onur ve gurur sebebidir benim için.
Ne güzel söylemiş Victor Hugo; '
 Öldükten Sonra Unutulmak İstemiyorsanız Ya Okumaya Değer Şeyler Yazın Yada Yazılmaya Değer Şeyler Yapın. 

Umarım benimde bir gün bir yerlerde unutulmaz bir eserim olur...

Festivalin ikinci gününde Belediye Musiki Korosunun konserini dinledik. Yaşar Kemal'in sevdiği türküler vardı repertuarın içinde. Yine bugün de unutulmaz günler arasında yerini aldı :)

Festivalin üçüncü gününde ise onun doğduğu köy olan Hemite de uçurtma şenliği olacak.
“-Sen çocukluğunda hiç uçurtma uçurdun mu?
 -Neden sordun?
 -Sen uçurtma uçurmayı çok seviyorsun da… İçinde kalmış olmasın, diye düşündüm.
 -Kim öğretti sana bunları?
 -Öğretmen.
 -Boş ver öğretmeni, ben çocukluğumda o kadar çok uçurtma uçurdum ki, yoksa ne bilirim uçurtma yapmasını?
 -Doğru, sen haklısın. Acayip.
 -Neden acayip?
 -Öğretmen neden yanlış konuştu ki?
 -O da başka yerden ezberlemiş…
 -Kitaplardan ezberlemiş, diye sevindi Kadir. Şimdi anladım, kitaplardan ezberlemiş.”
‘Çocuklar İnsandır’ kitabından…

Yaşar Kemal bu toprakların insanına büyük bir armağan…
Onun geçtiği topraklarda, Onun izlerini selamlasın diye uçurtmalarımız, her yıl Nisan ayının ikinci cuması bir arada olacağız.
Hiçbirimiz çok şey istemiyoruz aslında hayattan… Düşlerimizi gökyüzüne taşıyacak rengârenk bir uçurtmamız olsun yeter.
Uyursan geçmez içinin sıkıntısı, ama uçurtma uçurursan geçer.
Sen de al gel hadi uçurtmanı, Çukurova’nın bağrından Yaşar Kemal’e selam gönderme zamanı!

Bunları da Beğenebilirsin

6 yorum

  1. Yaşar Kemal içimizden kopup gelen biri.Eserlerini severek okuduğum önemli şahsiyetlerden biri.Ve iyiki yazmış,iyiki tanımışız onu diyorum.Ne güzel bir etkinlikmiş. Orada olmayı isterdim.Bir kez daha anmamıza vesile olduğunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Sizin gibiler olduğu sürece ben çok mutlu oluyorum. Teşekkür ederim değerleriniz için

    YanıtlaSil
  3. Ah çok severim Yaşar Kemal 'i içimizden gelmiş, bizlere en güzel hediye bence böyle bir usta. Hayat felsefemin sözleri bile ona aittir... İnsan, düşleri öldüğü gün ölür deyip kocaman sevgilerimi gönderiyorum sana :)

    YanıtlaSil
  4. Çocukken babamın "mutlaka okumalısın" diye verdiği bir kitaptı "İnce Memed"
    Ve hatırlıyorum o gece uyumamış, yorgan altında içer gibi okumuştum. Çok büyük bir yazar, ülkemizin en büyük kazançlarından biri.
    Umarım herkes bu büyük ustayla ve onun kitaplarıyla bir yerlerde buluşma imkanı yakalar.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir paylaşımdır öyle Çokta güzel anlatmışsın gerçekten canım benim ne kadar böyle ustaları unutmamak unutturmamak çok güzel geçekten böylesine güzel değerlimiz olduğu için şanslıyız ...emeğine sağlık canım benim sevgiler
    “O iyi insanlar, o güzel atlara binip çekip gittiler. Demirin tuncuna, insanın piçine kaldık.”

    Uğurlar olsun koca çınar; Yaşar Kemal Usta!... "Demirciler Çarşısı Cinayeti" adlı romanın dan

    YanıtlaSil
  6. Edebiyatımızın önemli şahsiyetlerini tanıtan etkinlikler benim de ilgi alanımda ama küçük yerler bu konuda çok talihsiz ne yazık ki. Paylaşımınız güzeldi.

    YanıtlaSil