Ülkemin Kadınları

19:59:00


Hafızalara kazınmış kendi alanında kadının gücünü göstermiş birkaç ünlü kadını hatırlatmak istedim bu yazımda. Belki sizin kendinizi gördüğünüz bir kadın vardır içlerinde :) Buyrun beraber göz gezdirelim;

gülten akın ile ilgili görsel sonucu
Kestim kara saçlarımı n'olacak şimdi bir şeycik olmadı -deneyin lütfen-
Yaşamı boyunca insan hakları için savaşan Gülten Akın, Türk Edebiyatının en önemli şairlerinden biridir.


aysel gürel ile ilgili görsel sonucu
Ben her bahar aşık olurum.

Aysel Gürel, şiir niteliği taşıyan şarkı sözleriyle Türkçe pop müziğin gelişmesinde rol oynayan en etkili isimlerden biri olmuştur.



didem madak ile ilgili görsel sonucu
Dünyaya bir kadının eli değse Zeyna! Şöyle ağır bir halı gibi çırpılsa tozlar havalansa...

Didem Madak, kadınlığın her halini taşıdığı şiirleriyle yenilikçi bir üslup yakalamış ve Türk Edebiyatının unutulmaz şairleri arasında yer almayı başarmıştır.



duygu asena ile ilgili görsel sonucu

Gazeteci-yazar Duygu Asena; Türkiye'de feminizmi,kadın sorununu ele almış,yazdığı ''Kadının adı yok'' romanıyla akıllarda kalmıştır.



müzeyyen senar ile ilgili görsel sonucu
Günah benim kime ne?

Türk Sanat Müzğinin en önemli temsilcilerinden olan Müzeyyen Senar cumhuriyetin divası olarak kabul edilmektedir.

İlgili resim
Sevgili kuzucuklarım.

Hepimizin annesi,gülüşüyle içimizi ısıtan Türk sinemasının efsane kadın aktristi Adile Naşit.



tomris uyar ile ilgili görsel sonucu
Koşup sokaklara fırlamak,avazım çıktığı kadar haykırmak geliyor içimden: Durun!

Tomris Uyar yapıtlarıyla edebiyat dünyasında kadın yazarların önemli bir temsilcisi oldu.




sevgi soysal ile ilgili görsel sonucu
Korkma, aydınlığı bir ucundan da olsa görenlerin işi değil korkmak.

Kadın olma durumunu ele alışıyla fark yaratan Sevgi Soysal'ın romanları birçok ödüle layık görülmüştür.


türkan saylan ile ilgili görsel sonucu

Akademisyen ve tıp doktoru olan Türkan Saylan,hayatı boyunca kız çocuklarının eğitim görmesi için çalışmıştır.



afife jale ile ilgili görsel sonucu

Tiyatroya hayatını vakfetmiş olan Afife Jale sahneye çıkan ilk müslüman kadın olmuştur.




nilgün marmara ile ilgili görsel sonucu
Ey, iki adımlık yerküre senin bütün arka bahçelerini gördüm ben!

Nilgün Marmara şiirlerinde kullandığı zengin imgeleriyle Türk Edebiyatı'nın yakın tarihinde iz bırakmıştır.



leyla gencer ile ilgili görsel sonucu

Uluslararası başarısıyla tüm dünyada tanınan Leyla Gencer geçtiğimiz yüzyılın en önemli sopranolarından biri olarak birçok operada başrolü seslendirmiştir.



cahide sonku ile ilgili görsel sonucu

Cahide Sonku tiyatro ve sinemadaki akılda kalan rollerinin yanı sıra Türkiye'nin ilk kadın yönetmenidir.

Bunları da Beğenebilirsin

7 yorum

  1. Yaptıkları her işi en iyi şekilde yapmaya çalışan kadınları görünce mutlu oluyorum.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir yazı olmuş öyle hepside birbirinden farklı güzel insanlar ama benim sevdiğim Adile Naşit😊 emeğine yüreğine sağlık canım benim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir yazı olmuş; elinize, yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Harika bir paylaşım olmuş eline emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve farklı bir paylaşım oldu..

    YanıtlaSil