Tiyatro Aşktır

23:45:00


Yürekten selamlar dostlarım;
Tiyatroya gönülden bağlı birisi olarak bugün bir tiyatro oyunu izlemenin keyfi ile yazıyorum bu yazıyı. Hele bir de bu tiyatroyu yazan,yöneten insanın kendi dayısı olunca tadından yenmez vallahi :) Bir süredir 12 Şubat Kahramanmaraş'ın kurtuluş günü için bir ekip kurmaya çalışan dayım,uzun uğraşlar neticesinde ortaya çok güzel bir tiyatro oyunu çıkartmış doğrusu.Kurtuluş destanı öyle güzel anlatılmış ki gözlerimiz yaşlı,duygu dolu bir şekilde izledik. Dayımı da ilk defa canlı izleme fırsatım oldu sonunda. Kendisi İstanbul Tepebaşı Tiyatrosu'nun içinde yer alan bir oyuncudur. Dizilerde,filmlerde ufak çaplı rollerde oynamıştır. Fotoğrafını görünce tanıyanlar olur mu bilmem :)
Bu arada dayımın adı Kerim Kabalcı efendim. Anne tarafım Kahramanmaraşlıdır bundan dolayı dayımda memleketine ahde vefa göstergesi olarak şahane bir oyun hazırlamış.
İşte dayımın yer aldığı görseller;
tepebaşı tiyatrosu tetikçi ile ilgili görsel sonucu
kerim kabalcı ile ilgili görsel sonucu
Tatar ramazan kerim kabalcı ile ilgili görsel sonucu
Tatar ramazan kerim kabalcı ile ilgili görsel sonucu


Kahramanmaraş’ın kurtuluşunu konu alan tiyatro oyunu tarih sırasına göre sıra ile sahnelendi. Abdal Halil Ağa Olayı, Sütçü İmam Olayı, Bayrak Olayı gibi Maraş’ın kurtuluşunda cereyan eden olayların sahnelendiği oyuna halkın yoğun ilgisi oldu.Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Konservatuarı tiyatro ekibi tam kadro olarak görev aldılar bu oyunda.
Bizim Belediyemiz de talep etmiş ve oyun buraya geldi. Eğer sizlerde bu harika oyunu izlemek isterseniz dernekler veya belediye aracılığıyla irtibata geçip şehrinize getirtebilirsiniz. Reklamları dinlediniz :))  






Bu daha çok dayıyı anlatan bir yazı oldu sanki ama neyse :) Tiyatro oynamayı,yazmayı,izlemeyi gerçekten çok seviyorum. Lise yıllarımda aktif olarak hepsini yapmışlığım var çok şükür. Bi aralar konservatuar okumayı çok istemiştim ama nasip değilmiş olmadı,kaldı öylece. Tiyatro emektir,alın teridir lütfen tiyatrolara gidiniz efendim,her açıdan gelişmeye,bilgi ve kültür sahibi olmaya ihityacımız var. Vesselam... 
SELAM VE DUA İLE


Bunları da Beğenebilirsin

19 yorum

  1. Bu yazi ile hem dayını hemde Bu guzel tiyatroyu tanımış olduk 😀😂😂

    YanıtlaSil
  2. Evet bir tanıtım yazısı oldu bu Şeyda teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok seviyorum tiyatro seyretmeyi. Ankara da olsa da gitsem gerçekten..😏

    YanıtlaSil
  4. Bizimde böyle bir dayımız olaydı... :) Zevkle okudum, elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. O kadar Uzun zaman oldu ki tiyatroya gitmeyeli yakınlarımda tiyatro olsa ayda bir giderim o canlılık ve izleyiciye oyunun hemen sunulması çok zevkli eline kalemine sağlık💕
    Başarılar dilerim❤

    YanıtlaSil
  6. Bizim burdada pek olmuo tiyatrolar.En fazla çocuk tiyatrosu oluyo 😃 sagol cnım hem reklam hem tanıtım için haha 😃

    YanıtlaSil
  7. Uzun yıllar oldu sanırım tiyatro'ya gitmeyeli ne güzel şanslısın Berika'cım sana tiyatroyu sevdiren başarılı bir dayın var. Allah'a emanet ol :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de eş durumundan Maraşlıyım artık Berika! Çok ilgimi çekti bu oyun ve dayını canı gönülden tebrik ederim <3 Nasıl izleyebiliriz peki nerede ben mi göremedim :(

    YanıtlaSil
  9. Dağınık Annecim Salı günü Maraş da oynandı oyun şimdilerde başka illerde sergilenecekmis. Tekrar Maraş da olur mu bilmiyorum :) Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Dayının başarılarının devamını dilerim.Bende ne zamandan beri tiyotroya gitmiyorum çok istiyorum aslında.inşallah nasip olur.

    YanıtlaSil
  11. Bak sen Benim Kahramanmaraşlı ma :) Boşuna sevmemişim ben seni ya :) benim de doğma büyüme Kahramanmaraştır gider gelirim yaz tatillerin de inşallah bu yaz da gideceğim :) Dayının Kerim Kabalcının da oyunculuğunu çok beğenirim Çok şaşırdım kendisin de Kahramanmaraşlı olmasına :) Vay be Ne güzel bir tesadüftür böyle :) Dayının Ve tüm oyuncuların emeklerine sağlık Dağınık Annede Kahramanmaraşlı çıktı ne güzel ya :) Çok mutlu oldum gerçekten :)

    YanıtlaSil
  12. Yaa tiyatroyu ben de çok seviyorum ama çok uzun zamandır gitmiyorum. :( Bu arada seni yine mimledim. :D

    YanıtlaSil
  13. Sessiz Kaldım bu ne güzel tevafuktur böyle yaa :) Ay canim hemsehrim bende seni çok sevdim vallahi. Inşallah bir gün buluşmak görüşmek nasip olur. Gönülden sevgiler canim benim

    YanıtlaSil
  14. Yaa Nermin keşke haberin olsaydida gelseydin izlemeye bir saatlik yoldu :) mimledigin içinde teşekkür ederim ❤

    YanıtlaSil
  15. Bir zamanlar ben de ilgilendim tiyatro ile..Gerçekten çok emek isteyen ve bir o kadar zevkli bir iş..Dayınıza selamlar :)

    YanıtlaSil
  16. KIZIN DAYISI POYRAZ KARAYEL DE OYNAMIŞ POYRAZ KARAYEEEEL. Tamam çığlık atmıyorum.

    YanıtlaSil
  17. Hatırladım dayınızı :) Evet tiyatro başka gerçekten. Anlık olarak ortaya koyuluyor. Bir film gibi üstünde oynamıyorsun. Çalışmalar neticesinde canlı olarak aktarılıyor. Emeği yüksek. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Sevgilerimle :)))

    YanıtlaSil
  18. merhaba hediyeleşme etkinliğinden geliyorum buralara :) iletişim için mail adresini alabilir miyim acaba :)

    YanıtlaSil

★YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER★