Mutluluk Kaynağı Besinler

19:09:00

Selamlar dostlar;
İlgili resim
Az evvel izlediğim bir programda uzman diyetisyen Selahattin Dönmez mutluluk kaynağı olan besinlerden bahsetti. Annem bak bak dinle diyerek,dikkatle izliyordu. Kendisi sağlık programlarına acayip meraklı emekli hemşire olmasından sanırım :) Bende sizlerle de paylaşmak istedim bu bilgileri. Bakalım doğal antidepresanlar nelermiş? 
Dondurma
dondurma ile ilgili görsel sonucu

Çikolata özellikle bitter çikolata
bitter çikolata ile ilgili görsel sonucu

Adaçayı ise sinir sistemini rahatlatıyormuş 
adaçayı ile ilgili görsel sonucu

Bir avuç ay çekirdeği ile mutluluğu yakalayabilirmişiz
ay çekirdeği ile ilgili görsel sonucu

Antioksidan kaynağı balın, doğal bir antidepresan olduğunu öğrendim
bal ile ilgili görsel sonucu

Haftada 2-3 kez 150 gram balık tüketin,mutlu olun diyor uzman
pişmiş balık ile ilgili görsel sonucu

Veee hepimiz için altın değerinde bir bilgi:
Günde yarım avokado ile bel bölgesindeki yağlara veda edebiliyormuşuz :)
avakado ile ilgili görsel sonucu

Bunları da Beğenebilirsin

18 yorum

  1. Adaçayı çok içerim sakin olmam dileğiyle:)) güzel bir yazı olmuş emegine saglik

    YanıtlaSil
  2. Papatya çayının çok rahatlattığını söylerler. Sınav öncesi gerginliği gidermek içim içenlere rastladım. Gerçekten de iyi geliyormuş. Kokusu biraz ağır. Ben de içtim sindirim sistemine de iyi geldiğinden. Baktım gerçekten metropolün gerginliğini, trafiğin bozduğu sinirleri bir güzel onarıyor :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Papatya çayını herhangi bir ağrım olduğunda içiyorum bende. Sizin dediğiniz gibi rahatlatıcı özelliği var. Böylesi bir dünyada sakin kalabilmek pek zor zira :)

      Sil
  3. Çikolata'nın mutlu ettiğine inananlardanım. :) Bi de gerçekten Avakado eritiyor mu yağları ya!? Yarın hemen avakado alıp yemeye başlıyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermincigim Mersin de bulursun avakadoyu git hemen al :)) Çikolata şüphesiz en iyi antidepresan!

      Sil
  4. Özellikle dondurmaya çok şaşırdım.Demekki ondan yediğimizde çocuklar gibi mutlu oluyoruz 😃

    YanıtlaSil
  5. Çok şükür mutluyum bu aralar. Ama mutsuz olduğumda herhangi bir bitki çayına koşarım genelde :) Bu arada blogunuzu beğendim ve takipteyim. Benim blogumada beklerim.
    http://markininkalemi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. güzelcim senin sesinden dinlediğim bir şiir de ruhumun mutluluk kaynağı oluyor ki
    Sevgiyle 😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa bu nasıl güzel bir yorumdur🙈 Çok çok teşekkür ederim hakikaten fazlasıyla mutluluk duydum😊😙

      Sil
  7. Bir çikolata bir de güzel kurulmuş dostluklar mutlu eder beni.Hele çikolatamı paylaşacak birini bulmuşsam keyfime diyecek yok.Emeğinize sağlık.Sizi yeni keşfettim.Bize de beklerim.http://burasihayalkahvesi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  8. Paylaşmak insanı En mutlu eden şeylerden birisidir bence :) Hoşgeldiniz efendim

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Her şeyde olduğu gibi bu besinlerde de ölçüyü kaçırmamak önemli :)

      Sil
  10. Bu yiyeceklerin hepsini severek tüketiyorum. Dondurma ve çikolatanın mutluluk salgıladığını duymuştum fakat diğer yiyecekler konusunda bilgim yoktu. Çok teşekkürler bu güzel paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  11. Çekirdek bazen strese sokuyor ya :) bitene kadar yiyorsun, sıkılıyorsun ama ayrılamıyorsun :)

    YanıtlaSil