Kuzey Kore Hakkında Bilmediğiniz Gerçekler

11:56:00


Uzun bir aradan sonra herkese merhaba :)
Bu aralar aşırı yoğunluktan bloguma vakit ayıramadım hakkınızı helal edin. Onun sebeplerini ve detaylarını başka bir post da anlatacağım. Şimdi ilgimi çeken bir konuyu sizinle paylaşmak istedim. Kuzey Kore hakkında denk geldiğim bir video beni çok şaşırttı doğrusu.
Buyurun beraber bakalım;

1) 3 milyon nüfuslu başkent Pyongyang da sadece elit vatandaşlar yaşayabilir

2) Kuzey Kore sınır bölgelerine park gibi görünen onlarca şirin sahte köyler kurmuştur,bu sınırı gören Güney Korelileri kıskandırmak içindir. Ancak bu köylerde bir kişi bile yaşamamaktadır.

3) Kuzey Kore de devlet halka birçok yalan söylemektedir. Mesela: Kuzey Kore dışında yaşayanlar çok kötü, Güney Kore ABD işgali altındadır. ABD de halk açlıktan kar yiyor gibi.

4) Kuzey Kore de her demokratik devlet gibi beş yılda bir seçim yapılır fakat tek bir seçim hakkı sunulur, o da yıllardır başkan olan Kim Jung Hun dur.

5) İşçiler Kuzey Kore de haftanın 6 günü çalışır. Yedinci günü ise çoğunluk gönüllü(zorunlu) olarak çalışmaya zorlanır. Ve liseyi bitirir bitirmez halka çalışmaları gereken iş devlet tarafından verilir.

6) Ülke sınırında çalan bütün müzikaller devlet kontrolünden geçer ve sadece rejimi öven müziklerdir.

7) Kuzey Kore de internet yasaktır ve devlet size izin verirse bilgisayar sahibi olabilirsiniz.

8) Kuzey Kore vatandaşlarının eğitim ve turizm için dahi olsa istisnalar haricinde ülkeyi terketmesi nihai bir suçtur

9) Ülkedeki telefon hatları yurtdışı aramalarına kapalıdır ve bu yasağı delmeye çalışanın cezası ölümdür.

10) Kuzey Kore an itibari ile 2016 yılını yaşamamakta, 105 yılındadırlar.

11) Okullarda matematik, fen gibi dersler öğretilsede en önem verilen ders Kuzey Kore tarihi ve Kim ailesidir. Aynı soydan gelen tüm liderlerin tanrısal güçlere sahip olduğuna inanilmaktadir

12) Onlara göre Kim Jung il doğduğunda gökyüzünde parlak bir yıldız ve çifte gökkuşağı belirtmişti

13) Ülke kendisini Kuzey Kore olarak görmemekte Kore olarak tanımlamaktadır

14) Ülke liderinin ismini yanlış telaffuz etmek ağır cezalara tabidir.

15) Kuzey Kore Halkını çizgide tutmak için idam cezalarını stadyumda tüm herkesin gözü önünde gerçekleştirmektedir.

16) Ülke de suç işleyen kişinin sadece kendisi cezalandirilmaz ailesi de cezalandirilir!

17) Ülkedeki onca saçma yasağa rağmen Esrar serbesttir.

18) Ülke de yalnızca 10 kişiden 1i motorlu araç kullanmaktadır ve halk toplu taşıma araçlarını kullanmaktadır.

19) Ateist bir ülke olan Kuzey Kore de inanç özgürlüğü yasası olsada ibadet etmek yasaktır.
Daha detaylı bilgiler bu videoda yer almaktadır.  Bende bu videodan alıntı yaptım.
                                  Sevgiler


Bunları da Beğenebilirsin

13 yorum

  1. kuzey irlanda ve kuzey kore hayalim yaaa

    YanıtlaSil
  2. Hepsi birbirinden ilginç. İyi ki koreli değilim dedim okurken :)

    YanıtlaSil
  3. Ahh çok acıymış ya. Sırf iktidar ve hırsdan gözü dönmüş bir adamın, halı sömürmek için yaptıklarına bak. İşte eğitimi sıfırlarsan, at koşturursun rahat rahat dedirtti bunlar bana :/
    Güzel bir paylaşım olmuş. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Çok ilginç ve insanı silkeleyen bir yazı olmuş çok teşekkürler Berika :)

    Bu arada blogunla yeni tanıştım. Takipteyim bloglarıma beklerim.
    makyajbox.blogspot.com
    ve
    berilcimcime.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. İlginç bilgiler... İnsan hayret ediyor. 3. madde(halka yalan söyleme) bir çok ülkede vardır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bu tür yazıları, blogları hep geç farketmek beni üzüyor.. Bloğunuzu takipe aldım bende beklerim :) <3

    YanıtlaSil
  7. Orada yaşayanlara, benyaşıyormuşcasına üzüldüm. Okurken fenalaştım. Nasıl yasaklar onlar öyle :)

    Çok eğitici bir yazı olmuş canım. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Kuzey Kore hem ilginç hem tehditkar bir ülke :) Güzel bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
  9. Çok saçma ya , kuzey körenin halkını birçok konuda kandırdığını biliyordum . Birde gezmeye gelen turistleri sadece başkenti gösteriyorlarmış , normal halkı gören çok azı varmış

    YanıtlaSil
  10. KORENİN her turlusu hayelim görmediğim halde bir ask hissediyorum A bu arada ben Nur :)
    Bloguma beklerim umarım gelirsin iyi günler :)

    YanıtlaSil