Hz. Muhammed: Allah'ın Elçisi

12:52:00

allah'ın elçisi muhammed film afişi ile ilgili görsel sonucu

Bugün birçok eleştiriye maruz kalmış bir film hakkında konuşalım istedim. İki gün önce gittim Allah'ın Elçisi filmini izlemeye. Doğrusu bir film olarak çok beğendim.Birçok Holywood yapımı filme taş çıkartacak cinsten.İlahiyatçı veya islam tarihçisi olmadığım için filmde anlatılan olayların ne kadarı doğru bilemem ama üniversitedeyken gördüğüm Arap Tarihi  derslerinden yola çıkarak baktığımda, islam öncesi dönemdeki zihniyetin doğru bir şekilde yansıtıldığını gördüm. Malum o dönemde kölelik had safhada ve kadınlara verilen değer sıfırdı. Film Hz. Muhammed'in doğumunu ve yaşamını konu almıştı. 
allah'ın elçisi muhammed film afişi ile ilgili görsel sonucu
Filmin İslamofobik nefreti izale etme çabası takdire şayandı. Filmin müzikleri bu konuda usta olan A R Rahman'a teslim edilmiş. Kesinlikle doğru bir tercih olduğunu düşünüyorum. Heyecan ve gerilim dolu sahneleri,yaşattığı duygu patlamaları son derece etkiliydi. Zaten filmin yönetmeni Majid Majidi olunca beni direk kendisine çeken bir film oldu. Majid Majidi'nin diğer filmlerini de izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.İran yapımı olması,şii filmi olması vs vs nedenler ile ön yargı oluşmuş olsada bence ön yargılarınızdan kurtulup bu filmi izlemeye gidin. He rşeyden evvel kültürel bir etkinlik... Beğenip beğenmemek size kalmış. 
allah'ın elçisi muhammed film afişi ile ilgili görsel sonucu
Eğer aranızda filmi izleyenleriniz varsa lütfen yorumda görüşlerinizi belirtmeyi unutmayınız.
Benden mini bir tavsiye: Filmi orijinal seslendirmesiyle alt yazılı olarak izleyin :)



Bunları da Beğenebilirsin

14 yorum

  1. Bu filmi vizyona girdiği gün izlemeyi çok istiyordum, olmadı. Hafta içinde inşaallah...

    YanıtlaSil
  2. İlla ki yüzünü göstereceğiz, endamını şu aktörle tasvir edeceğiz dememişlerdir umarım. Merak ediyorum, izleyeceğim ama şunu söylemek isterim maalesef İran müslüman bir ülke olmasına rağmen islamiyet adına hizmetten çok zarar getiren haller içinde olmuştur. Önyargı ile gideceğim. Tekrar yorumumu yazarım. Aklıma düşürdünüz iyi oldu, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efendimizin yüzü hiçbir şekilde gösterilmemiştir. İran icin Söylediklerinizde haklisiniz. Bi izleyip görün bakalım :)

      Sil
  3. G+ da, şii filmi izlemeyin izlettirmeyin diyen yayınlara rastlamıştım. Filmi izlememiştim ama tepkimi yine de gösterdim...
    Majidi'nin filmlerinden izlediklerimden oldu. İzlenmesi gereken bir yönetmen. Film bildiğim kadarıyla Peygamberimizin 13 yaşına kadar olan dönemini anlatıyor. Bundan emin olamadım. Öyle midir diye sorayım. Sinemada izlemek isterdim ama sanırım fırsat bulamayacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Evet 13 yaşına kadar olan hayatı konu edilmiş. Ben tesekkur ederim yorumunuz icin :)

    YanıtlaSil
  5. Ben Farsça aşkımdan dolayı çok İran filmi izledim. Ülkenin dini ve siyasi olarak yanlışları var elbette ama filmlerini seviyorum. Bu filmi de merak ediyordum, uygun zamanda izleyeceğim inşallah. Sevgiler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman orjinal seslendirmeyle izlemelisin çok iyi oluyor :) Yorumun için çok teşekkür ederim ❤❤❤

      Sil
  6. Benim de merak ettiğim filmlerden biridir en kısa zamanda gitmek istiyorum inşallah ...Burada güzel bir anlatım olmuş sevgiler ...

    YanıtlaSil
  7. Bu filmi izlemeye karşı olanlardanım. Zira Peygamber Efendimiz canlandırılmış.

    YanıtlaSil
  8. Yuzu gosterilmiyordu filmde zaman zaman elleri ve saclari gorunuyordu ama bu da ne kadar doğru bilemem tabi :)

    YanıtlaSil
  9. bende izledim bazı yerleri yanlıştı ancak film olarak gerçekten muhteşemdi bence, güzel tanımlamışsın ablacım ;)

    YanıtlaSil
  10. Film; İslami, tarihi, sanatsal vs. her açıdan eksiksiz ve mükemmeldi. Yönetmenin devam niteliğinde çekeceği diğer iki filmini de dört gözle bekliyorum. İnşallah onları da izlemek nasip olur.

    Orjinal - Türkçe altyazılı versiyonunu izleyemedim maalesef. Çünkü bulunduğum şehirde geç saatte veriliyordu altyazılı şekli. Ve geceyarısı ilçeye dönemezdik. Hayırlısı..

    YanıtlaSil