Yeşilçam Kuşağı

21:22:00

Herkese merhabalar;
Evet bayanlar baylar başlığımızdan da anlaşılacağı üzere bugün 
eskimeyen eskilere yolculuk yapacağız :) 
Yeşilçam filmlerini büyük-küçük herkes mutlaka bilir ve eminim  hepimiz izlemişizdir. Şahsen ben yeşilçama bayılıyorum. Türk filmi çıktığında hemen oturup izlerim, o kanalıda film bitene kadar asla değiştirmem.

Türkan Şoray,Filiz Akın,Kadir İnanır,Yılmaz Güney,Münir Özkul,Halit Akçatepe,Kemal Sunal,Şener Şen,Hale Soygazi,Fatma Girik,Hülya Koçyiğit,Adile Naşit,Zeki Alasya,Metin Akpınar,Tarık Akan,Hulusi Kentmen,Cüneyt Arkın,Oya Aydoğan,Ekrem Bora,Sadri Alışık,Perran Kutman,Şevket Altuğ,Gülşen Bubikoğlu,Ayhan Işık,Erol Taş,Banu Alkan,Itır Esen,Ayşen Gruda,İzzet Günay,Tanju Gürsu,Müjde Ar,Ferdi Tayfur,Orhan Gnecebay.
Bu liste uzayıp gider... Daha aklıma gelmeyen o kadar değerli yeşilçam oyuncuları var ki... Hayatta olanlara uzun ömür, hayatını kaybedenlere rahmet diliyorum...

Size sevdiğim birkaç yeşilçam filminden bahsetmek istiyorum. 
Eminim benim gibi herkes de çok seviyordur bu filmleri.

Al yazmalım; Efsane olmasının yanında bu filmin benim için özel bir yeri var. Şöyle ki bu film memleketim Osmaniye de çekilmiştir ve yapımcılığını kıymetli hemşehrimiz Arif Keskiner üstlenmiştir.
Sevgili babacığımın da en sevdiği film olması hasebiyle kız kardeşimin adını Asya koymuştur. Bu yüzdendir benim için özel olması...

Gülen Gözler; Çok çok sevdiklerimden. Birliği,beraberliği,sevgiyi,aşkı,aile olmayı öğreten muhteşem yapıtlardan birisi. Tabi ki Vecihi hafızalardan asla silinmez,silinemez :)


Bizim Aile; Şener Şen ve Münir Özkul'un beraber oynadığı her filme bayılıyorum ben yaa! Hiçbirisini ayırt edemiyorum... Bence ben susayım filmin müziği konuşsun,film şöyle bir gözümüzün önünde canlanıversin :)

Ah nerede vah nerede; Filmin ismini söyleyince direk şarkısı dilinize dolanmıyor mu? Gülşen Bubikoğlu ve Tarık Akan'ın birlikte oynadığı romantik komedi...Ah ah çok iyi film be :) Unutulmaz sahneleri gözümde canlandı.

 


Hababam Sınıfı; Hala eskimeyen efsanelerden birisidir Habama Sınıfı da... İnek Şaban, Güdük Necmi, Damat Ferit,Tulum Hayri,Mahmut Hoca, Hafize Ana,Badi Ekrem... Bir milyon kere de izlesek bıkmayız öyle değil mi? Rıfat Ilgaz'ın Hababam Sınıfı kitabından uyarlandığını hepimiz biliyoruzdur. Ama Rıfat Ilgaz'ın bu filmi onaylamadığını oğlu Aydın Ilgaz'dan duyduğumda çok şaşırmıştım. Kitaptan farklı şekilde gelişmiş film.Bu yüzden Rahmetli Rıfat Ilgaz'ın hoşuna gitmemiş...Bunu da dipnot olarak paylaşmak istedim.


Dila Hanım; Türkan Şoray ve Kadir İnanır'ın birlikte rol aldığı harika yapıtlardan birisi daha. Oyunculukları,etkileyicilikleri,filmin konusu,her şeyiyle muhteşem bir film bana göre. Hala ilk gün ki heyecan ile izlerim bu filmi.


Süt Kardeşler ve Tosun Paşa; Kemal Sunal'ın oynadığı bütün filmleri gerçekten çok severim bu yazdığım iki filmde 
hemen hemen aynı formatta olduğu için beraber zikrettim isimlerini :) Her iki filmde muhteşem oyuncu kadrosuna sahip. Yine bunları da her gün milyon kere izlesem bıkmam sanırım :)
Süt Kardeşler de Gulyabani meselesi, Tosun Paşa da ki Tellioğulları ve Seferoğulları kavgası... Sizce kimin o arazi? :)


Ben yazmalara doyamam... O kadar çok yazmak istediğim film var ki. Daha fazla uzatmak istemediğim için burada sonlandırıyorum cümlelerimi...

Güzel kalsın her şey ve herkes. Allah'a emanet olun


Bunları da Beğenebilirsin

14 yorum

  1. Yine duygularımıza tercüman bir yazı olmuş. İyi ki varsınız. Bir sonraki yazınızı merakla bekliyor olacağız. İyi çalışmalar kaleminize sağlık :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim,çok mutlu oldum gerçekten :)

      Sil
  2. Çok güzel filmler. Repliklerine kadar ezberlediklerim bile mevcut. O kadar severim. Kara Gözlüm'ü de ben ilave edeyim bu listeye.:) sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kara gözlüm de unutulacak gibi değil.tesekkur ederim hatirlattiginiz icin :)

      Sil
  3. Nasıl ilgimi çeken bir konu anlatamam. Yeşilçam sevdalısı biri olarak bayıldım bu yazıya. Hatta bu yazıları seri haline getirseniz, her yazıda iki üç filmden bahsetseniz ne güzel olur. Filmin künyesi, konusu ve sizde bıraktığı izler gibi.
    Hababam Sınıfı müze haline getirilmiş ve ben hala gidemedim 😕
    70 li yılların filmlerini çok severim ben. Yanlış anlaşılan kadın Hülya Koçyiğit ve onu yanlış anlayıp Osmanlı tokadını yapıştırın Ediz Hun. Saçları beyazlayınca kötü kadın Lale Belkıs vicdana gelip gerçekleri anlatıyor ve yanak yanağa sarılıyorlar:)))) ve benzer filmlere bayılıyorum. Siyah beyaz filmlere de öyle tabi. Ben de doymamam yazmalara:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne güzel bir fikir bu bu yazıyı seri haline getirebilirim dogru soylediniz :) cok tesekkur ederim size

      Sil
  4. Süt kardeşler ve adile naşit münir özkul'lu aile dizileri favorim :)

    YanıtlaSil
  5. Yeşilçam diyince akan sular durur benim için.Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş.Hepsini tekrar tekrar izlemişimdir. Bloguma bende beklerim.Sevgilerimle :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tabiki gelirim bende :)

      Sil
  6. Bu filmler çocukluğumuz ve geçmişimiz.Onlardan biri ölünce akrabamı kaybetmiş gibi hissediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel bir yaz olmuş ve evet bence de kesinlikle bunu bir yazı dizisi haline getirmelisiniz. Nerde o eski filmler tüm aile bir arada huzur,mutluluk ve hüzün ile seyrederdi şimdi bile 40 defa seyrettiğiniz bir filmi hiç üşenmeden oflayıp puflamadan seyredebiliyorsunuz aslında reyting peşinde koşan ve saçma sapan diziler yapan kanallar keşke dönüp bir bakabilse bunlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yorumunuza katılıyorum. Teşekkür ederim katkınız için...

      Sil