90'lar Kuşağı

15:54:00

Birçoğumuz için 90lar çok şey ifade etmektedir. 90lar denilince akla gelen şeyler saymakla bitmez desem yeridir herhalde. Şöyle gözlerimizi kapatıp o dönemi hayal edelim mi ne dersiniz? Kiminiz çocukluğunuza,kiminiz gençliğinize kiminiz de yetişkinlik dönemine gideceksiniz...

Benim çocukluğum doksanlı yıllarda geçti. Dolu dolu bir çocukluk yaşadım Allah'a şükürler olsun. Sokaklarda akşam ezanına kadar oynayan,dertsiz son çocuklardandım bende. Saklambaç,yakan top,misket(gülle derdik biz),taso,mahalle arası futbolu,bisiklet sürmek,evcilik,topaç çevirme,Hugo ve Tolga abi, 166 Masal-müzik,atari oyunları ve daha bir sürü güzel şey...

Liseli ablalarımın diz altına kadar gelen lacivert okul elbisesi içine beyaz gömleği ve kravatıyla birlikte tabiki. Liseli abilerimin lacivert ceketli okul üniformaları jölelenmiş saçları...

Anne-babalarımızın doksanlar modasına ait giydikleri kıyafetler,kullandıkları aksesuarlar,saç tokaları,makyajları...
Biz dışarıda deli gibi oyun oynarken, oğlum-kızım hadi eve gel geç oldu artık diye seslendiklerinde, arkadaşlarla; ''evli evine köylü köyüne evi olmayan sıçan deliğine'' deyip evlere koşmamız. Ya da bazen akşam ebesi yapıp,birbirimizi kovalamamız. Hey gidi günler hey :)

Bazen öyle özlüyorum ki o yılları. Çocukluğuma dair ne varsa hatırlatan sağ olsun molla google'dan arayıp bakıyorum da özlemim bir nebze olsun diniyor.

Doksanların dizileri,reklamları,şarkıları ah ah... Daha aklıma gelmeyen o kadar güzel anı var ki.
Neyse sözü çok fazla uzatmadan görsellerle ve videolarla taçlandırayım bu postu.

İçinizde ki çocuğu hiçbir zaman öldürmemeniz dileklerimle :)




TASOLAR



ÇILGIN BEDİŞ

YILAN HİKAYESİ

Bunları da Beğenebilirsin

42 yorum

  1. Çok güzel duygularımıza tercüman oldunuz. Kasetçalardan ses kaydı yapardık. Kasedi kalem ile ileri geri sarardık �� çizgi filmler sokak oyunları hepsini yazmışsınız bize sadece tebrik edip başarılarının devamını dilemek düşüyor. Kaleminize sağlık güçlü bir kaleminiz var iyi çalışmalar... ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için gerçekten çok teşekkür ederim çok mutlu oldum :)

      Sil
  2. Ben de 90'lar çocuğuyum ve hemen hepsini hatırlıyorum. Çok şükür toprağa basan, sokakta oynayan bir nesildik. Sevgiler Berika hatun ❤

    YanıtlaSil
  3. Doksanlar özeldi samimiydi 2000 ler gibi soğuk değildi insan özlüyor gercekten şimdi bana sorsala hangi şarkı ezberinde günümuzdr diyemem çünkü akılda kalan cok az şarkı var ama ozamandan kalan anilarla birlikte şarkılar hala bende ezberimde...😊 Ne guzel bir yazı olmuş elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir yorum olmuş :) çoookk teşekkür ederimmm

      Sil
  4. Hepimizin sık sık diline dolanan, gönlümüzden geçen güzellikler. Hem yaşatmak için inatçı olmalı hem de yenileri nasıl uyarlarım diye kafa yormalıyız. Güzel hatıralarımız olsun bizim de çocuklarımızın da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah çok güzel hatıralarla dolu bir ömrümüz olur. 90lar hayatımızın en güzel karelerinden birisiydi hamdolsun...

      Sil
  5. Vay be ne günlerdi o tasolar o misketler hey gidi günler çok güzel anlatmışsın beni çocukluk yıllarıma götürdü çok teşekkürederim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Doksanlı yıllarda müziğin de ayrı bir tadı vardı.Ben hala dinliyorum o müzikleri :)

    YanıtlaSil
  7. Ahhh canımm nerelere götürdün beni o samimiyetin birazcığı kalmadı insanlarda offfff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesela eski komşuluklar,eski mahalleli birliği-beraberliği kalmadı ne yazık :(

      Sil
  8. Ahh ne kadar özledimmm o günleri.. Ne güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Benim de çocukluğum ellili ve altmışlı yıllarda geçti diyebilirim. Neydi o günler...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden de o yılların çocukluğunu dinlemeyi çok isterdim. Gerçekten çok merak ediyorum :)

      Sil
  10. Benim de çocukluğum 90lar :) Ne güzel andım sayenizde.. Kaç sanal bebek eskittim, ne kadar çok oynadım atari .. Sırf pokemon tasoları için cips alırdım .. Ne tatlı günlerdi :) Bilgisayar internet yoktu, teknolojiden uzak çocukluğumuzu doya doya yaşadık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o sanal bebekten benim yoktu ne kadar içimde uhdedir bir bilsen :) Şimdi bulsam alacağım vallahi

      Sil
  11. 90lar sokakta oynayan son nesilin çocuklarıyız.Bu yönden kendimi şanslı hissediyorum.Bilgisayar ile ilk ortaokul çağlarında karşılaştım ama internet denen şey şu dıttt dıt diye telefondan yavaşça bağlandığı dönemlerdi ve keşke daha da geç karşılaşsaydım diyorum. Üsttekilere ek olarak sulugöz ve leblebi tozunu unutmuşsun. :) Saygılarımla, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sayamadığım o kadar güzel şey var ki hatırlattığınız için teşekkürler. Sevgiyle kalın

      Sil
  12. Ne güzel de hatırladım şimdi. O beverly hills dizisinin muptelasiydim. Hatta o diziyi hayal ederek üniversite sınavına çalışırdım. Bu döneme ait tek sevmedigim şey modası. Vatkali ceketler, kabarık kahkuller...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yalan rüzgarı dizisini izlerdim onu hatırlıyorum :) çok teşekkür ederim yorumun için Nilgün Hocam

      Sil
  13. şu resimdeki şeylerin yüzde 95 ini bilerek büyüdüm, tam bir 90 lar aşığıyım, harika bir yazı olmuş! güzel anılar canlandı gözümde =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 90ların tadı bir başkadır aşık olmamak elde değil :)

      Sil
  14. 90'lar bir başkaydı hala müzikleri dinlerim şimdikiler şarkı değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden böyle oldu? Duygular mı sahteleşti acaba? Eskiler bambaşka

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Bende bende :) Nasıl mutlu olurdum annem alıp geldiğinde

      Sil
  16. Fotoğraflara bakarken adeta çocukluğuma geri döndüm. Negzel bir dönemin çocuklarıymış. Çılgın bediş, tasolar. kesme bebekler offf :(

    YanıtlaSil
  17. Çok keyifli ve bir o kadar da özlem kokulu yazı olmuş. Nasıl da özlüyoruz eskiyi..
    Şöyle bir şey var bilmem haberin var mı? 90'lar Türkçe Pop şarkılar potpori yapılmış. Paylaştığın şarkıyı görünce aklıma geldi:) https://www.youtube.com/watch?v=zNaloVxqRek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun ve katkın için çok teşekkür ederim :) 90'lar pop bayılırım ❤

      Sil
  18. Gerçekten de her geçen gün biraz daha doğallığımızı yitiriyoruz. Şu anki zamanı karşılaştırınca gittikçe daha fazla dijital dünyanın kölesi olduğumuzu bir defa daha gördüm. Gerçi 90'larda yavaş yavaş başlamış gibi bu durum... Bir de sanki her şey daha sade kendi halindeymiş gibi o yıllarda. Oyuncaklar vs.

    YanıtlaSil
  19. Elinize emeğinize sağlık 80 ve 90,larda çocukluğum geçti. Yazmakla anlatmakla bitmez,yazarken burnumun direği sızlıyor.

    YanıtlaSil