Sizin Şehriniz #Mim#

22:35:00

Merhaba güzel Vatanımız güzel insanları,
Birkaç saat evvel almış olduğumuz kara haber ile bütün herkese eminim Kİ hüzün doludur :( Maalesef uzun zamandır acılarla yanıyor yüreğimiz.Dik durmaya çalışıyoruz...Rabbim terörün her türlü destekçisini,buna sebep olanları Kahhar ismicelili ile kahretsin! Beddua yakışmıyor şu dilime ama söyleyecek başka şey de bulamıyorum :( 

Asıl konumuz Sevgili Tigris driver hanimefendinin beni davet etmiş olduğu mim etkinliği. Bu güzel mimin konusu yaşadığınız sehirden bahsetmek...

Bu Berika'nın Günlüğü nerelidir acaba diye düşünenler varmıdır aranızda? :)
Değerli dostlar benim babam Adanalı,annem Kahramanmaraşlı ben de doğma büyüme Osmaniyeliyim. Zaten eskiden Osmaniye Adana'ya bağlıymış. 1999 yılından sonra il olmuş. Plaka kodumuz "80"


 Osmaniye'nin Nerede olduğunu ve il olduğunu bilmeyen kişiler karşımıza çıkınca birazcık sinir olma durumumuz olabiliyor bu yüzden bilenler bilmeyenlere anlatsın lütfen :) 
Gelelim Osmaniyemizin güzelliklerine, Osmaniye küçük ve Şirin bir şehirdir.Henüz gelişmekte olan bir il.Güzel projeler var Osmaniye için.inşallah onlar hayata gecirilirse cok cok güzel bir yer olacaktır.Saygıdeğer büyüklerimiz gerkenleri yaparsa seviniriz :) Her neyse konudan sapmayalim güzelliklerden bahsedeyim sizlere...
Osmaniyemiz de yazları çok sıcak gectigi için yaz aylarında yayla ve denize gidilir. Biz yaylaya gitmeyi tercih edenlerdeniz ve yazın ZORKUN YAYLASI na gideriz.

Şiiri bile var yaylamizin 






Osmaniye'nin neyi meşhurdur derseniz cevabım tabiki yer fıstığı olacaktır. 



Osmaniye de gezilecek yerler;
—KARAÇAY ŞELALESİ: Osmaniye-Şehir merkezine 4 km mesafede olup Karaçay 7 km uzunluğunda çam ve pınar ağaçları ile kaplı bir vadide bulunmaktadır.
—ŞARLAK ŞELALESİ: Kadirli-Sumbas ilçe sınırında olup Kesinsuyu çayı üzerinde bulunmaktadır.
—KARATEPE ASLANTAŞ MİLLİ PARKI: Tabiatın her köşesinde bulunan farlı güzellikleri ile Karatepe Aslantaş Milli Parkı Osmaniye-Kadirli ilçesinde bulunmaktadır. Milli park ilçeye 22 km mesafede Kızyusuflu Köyünün sınırları içerisinde yer almaktadır.
—KAYPAK KALESİ: Kaypak yolu üzerinde 30 km yol kenarındadır. Kalecik Barajının yanında bulunmaktadır. Dikdörtgen biçiminde olup surları 7,10 m ,burçları ise 8,10 m yüksekliğindedir.
—ALA CAMİ: Osmaniye - Merkezinde bulunan cami M.Ö 5. yy. Romalılar döneminde yaptırılmıştır.
—KASTABALA ANTİK KENTİ: Osmaniye il merkezinin 12 km kuzeyindeki Ceyhan Nehrinin içinde bulunmaktadır. Bu kale 13. yy kalmaktadır.
—KARATEPE –ASLANTAŞ AÇIK HAVA MÜZESİ: Kadirli ilçesi sınırları içerisinde bulunup Kızyusuflu köyünde bulunmaktadır. Fenike ve Hitit yazıları olan tableler ve atölyeleri açık hava müzesinde sergilenmektedir.
—TOPRAKKALE KALESİ: Kale ilk çağlarda Çukurova’yı Suriye’ye bağlayan Amanos-Demir kapıyı kontrol altına alınmak için yaptırılmıştır. Toprakkale iç kale ve etrafında yer alan dış surlardan oluşmaktadır. Kalenin sur duvarları ayakta ama dış surları maalesef ki yıkıntı durumundadır.

Osmaniye Mutfağı;
Yöre mutfağının en önemli malzemesi bulgurdur. Bu bakımdan yöresel yemeklerin çoğu bulgur ile yapılır; içli köfte, mercimek köftesi, ekşili köfte (fellah), çiğ köfte, kısır, sarmaiçi, bulgur pilavı, çiccice (domatesli pilav), mercimekli bulgur pilavı, batırıkbici bici gibi... Türk mutfağı ve Akdeniz mutfağının birçok özelliğini içerisinde barındıran Osmaniye mutfağında; zeytinyağlılar, yeşillikler, salatalar (gavurdağ salatası, ezme salata,çoban salata, soğan salatası, mevsim salata gibi), nar ekşisi, sumak ekşisi, turunç ekşisi, baharatlar (pulbiber, karabiber, kimyon, kekik, tarçın...) sık sık kullanılır. Osmaniye mutfağında et oldukça önemli bir yere sahiptir. Kebabın her çeşidi ve etli yemeklerin çoğuna lokantalarında da sıkça rastlanır. Kebabın yanında özellikle şalgam suyu tüketilir. Özellikle Adana, Hatay ve Gaziantep mutfağından izler taşır. Osmaniye mutfağında özellikle bayramlarda yoğurtlu kömbe ve bayram kömbesi denilen tatlı pasta çeşitleri yapılır. Osmaniye mutfağının diğer meşhur yemekleri şunlardır;
  • Etli kömbe(ıspanaklı ve çökelekli çeşitleri vardır)
  • Zorkun tava(zorkun pidesi eşliğinde tüketilir)
  • Tavuk doldurma ve nohutlu dövme pilavı
  • Kaburga dolması
  • Lahana sarması
  • Yaprak sarması
  • Dolma(Patlican,biber,kabak...)
  • Kabak çiçeği dolması
  • Sıkma
  • Bazlama
  • Kete(Ispanaklı,çökelekli,ısırganlı,peynirli...)
  • Ekşili kömeç(Ebegümeci)
  • Süllüm(ebegümeci, ıspanak, nar ekşisi, pulbiber, zeytin yağı gibi malzemelerle yapılır)
  • Ispanak kavurma
  • Söğürme (patlican, biber ve domates közlemesi, nar ekşisi, zeytin yağı ve pul biber ile yapılır)
  • Teleme(Keçi sütü ve incir kozalağı ile yapılır. Sıcacık bazlama ile tüketilir.)
Osmaniye mutfağında çorbalar şunlardır;
Osmaniye mutfağında tatlılar ve pastalar;
Osmaniye mutfağında içecekler;

Bunları da Beğenebilirsin

25 yorum

  1. Ne kadar güzel anlatmışsın memleketini canım, umarım bir gün oralara gidebilirim. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gelirsin ve misafirimiz olursun çok isterim :)

      Sil
  2. Ankara için başsağlığı diliyorum hepimize... Harika anlatmışsın o yemekler, yer fıstığı ve Zorkun aklım kaldı vallahi Berika'm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim gelirsin inşallah bol bol yer ve gezerek.öpüyorum çok ☺

      Sil
  3. Tuzlu fıstığı çok severim dolayısıyla memleketini de sevdim. Ancak, senin de belirttiğin gibi Osmaniye il olalı çok zaman olmadı ve ben orayı vaktiyle Adana'nın bir ilçesi olarak öğrenmişim. Onun için bize çok kızma. Sen memleketinin hatırı için bilmeyenlere anlatmaya devam et. Memleketimizin her köşesi gibi Osmaniye de değerli insanların yaşadığı kıymetli topraklarımız. Gelip, görmek nasip olur inşaallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sinir olma hali işin şakası elbette ki bilmeyenlere ogretiriz :) Çok teşekkürler bu değerli yorumunuz için. HER ZAMAN bekleriz sizin gibi güzel insanları memleketimizde görmek bizi mutlu eder :)

      Sil
  4. Öncelikle Ankarada'ki patlamadan dolayı şehit olan vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet diliyorum. Yaralı olanlar ise inşallah bir an önce eski sağlığına kavuşur. Ve dilerim ki bir daha bu tür haberler görmeyiz. Aslında diyecek çok söz var fakat burada söylemek istemiyorum. Bu olayı yapanların hepsini Allah belasını versin, İnşallah Rabbim onları bildiği gibi yapsın.

    Mim'e gelince bu mimi bende yapmıştım. Osmaniyeli olduğunuzu ilk defa duydum ben de Dörtyollu'yum bloğumda yazmıştım. Osmaniye de üniversitenin olduğu köyde çok akrabam var. Çok güzel anlatmışsınız Osmaniye'yi fakat Bici bici Adana'ya ait diye biliyordum ben. Güzel bilgilerden dolayı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gökhan Bey...Bende Dörtyollu olduğunuzu yeni öğrenmiş bulundum.Yakın yerler birbirine...Bici bici konusuna gelince hem Adana da hem de Osmaniye de de tüketilir,çok sevilir ama bence en güzel bici bici Adana da yenilir:) Sevgilerimle...

      Sil
    2. Evet kesinlikle en güzel bici bici Adana'da yenilir, çünkü Osmaniye de bir kaç defa yemiştim Adanada'ki gibi yapamamışlardı.

      Sil
  5. Öncelikle hepimizin başı sağolsun :(. Zor günlerden geçiyoruz Rabbim hepimizin yardımcısı olsun. Çok güzel bir mim olmuş emeğinize sağlık. Şelaleleri çok severim. Gidip görmüş kadar oldum. Bir de ne kadar güzel yemekler öyle valla gecenin bu saatin de acıktım desem yeri var emeğinize sağlık. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle hepimizin başı sağolsun :(. Zor günlerden geçiyoruz Rabbim hepimizin yardımcısı olsun. Çok güzel bir mim olmuş emeğinize sağlık. Şelaleleri çok severim. Gidip görmüş kadar oldum. Bir de ne kadar güzel yemekler öyle valla gecenin bu saatin de acıktım desem yeri var emeğinize sağlık. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öok teşekkür ederim Zehra Hanım.Hepimizin başı sağ olsun :( İnşallah Osmaniyemize gelmekde nasip olur size.Sevgiyle kalın...

      Sil
  7. Fıstık en sevdiğim kuru yemiş. Osmaniye adana aynı geliyor bana sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osmaniye ve Adana'nın bir farkı yok aslında pek fazla zaten kültür olarak birebir aynı ama Adana Türkiyemizin en büyük illerinden birisi olması hasebiyle bu konuda Osmaniye Adana ile yarışamaz tabi :)

      Sil
  8. Teşekkür ederim mim için. Ama yüreğim o kadar yanıyor ki, güzel ülkemin düştüğü hale üzülüyor üzülüyorum :(((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.Sevgiyle kalın...Hepimiz üzülüyoruz,yüreğimiz yanıyor :(

      Sil
  9. Bir ara Osmaniye'nin yerel bir radyo kanalını dinliyordum(ismini unuttum) radyo sunucusunun anlattığı kadar aklımda kalmış Osmaniye. Ama o günden beri hep aklımda küçük bir Osmaniye var.

    Not: Kaburga dolması Mardin'e ait. :))) küçük bir tartışma başlatmış olayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi radyoydu acaba merak ettim :) Yorumunuz için teşekkür ederim.Bu arada kaburga dolması evet Mardin'e ait demek ki oradan gelmiş bize yaa...Ben bu bilgileri alırken kaburga dolması kaçmış gözümden affola ;)

      Sil
  10. osmaniyenin yarısı MALATYALIDIR saymış oldugun yemeklerin yarısı MALATYA yöresine aittir vesselam :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kültürler arası etkileşim olmuşsa demek ki Sami Bey :)

      Sil
    2. :) haklısınız olabilir ozaman bende osmaniyedeki akrabalara selamlar diyeyim :)

      Sil
  11. aa ne tesadüf ben de osmaniyeliyim ama bursada yaşıyorum

    YanıtlaSil