Kitap Tavsiyeleri

17:58:00

Bugün ki yazımda neredeyse bütün blog yazarlarının değindiği ama benim hiç değinmediğimi farkettiğim kitap konulu bir post hazırlamak istedim ^.^

Şu yaşıma kadar okumuş olduğum ve aklımda kalan,çok beğendiğim bir kaç kitaptan bahsetmek istedim sizlere.Tavsiye mahiyetinde...Hazırsak başlıyorum :)

*İlk olarak aklıma gelen,benim takriben 2002 yılında okuduğum (o zamanlar orta okul öğrencisiyim) ''Öğretmenin Not Defteri'' isimli kitap oldu.Öğretmenliğe ramak kala şimdi daha iyi anladım bu kitabın değerini :)


*İkinci kitabım farklı türden bir kitap olsun yine severek okuduklarım arasında yer alan ''Bozkurtlar Diriliyor'' isimli kitap.


*Üçüncü kitabımızda Sabahattin Ali'den olsun değil mi ama :)
''Kuyucaklı Yusuf'' bu kitabı okurken dizi veya filmini yapmayı çok istedim...


*Dördüncü kitap Türk klasikleri arasında yerini almış,dizisinin bile yapıldığı ''Fatih Harbiye'' isimli kitap.Gerçekten severek,bir çırpıda okumuştum bunu da.


*Beşinci sırada bahsedeceğim kitap Arap Edebiyatı ile hemhal olan birisi olarak bahsetmezsem ayıp olur diyeceğim,eserlerine bayıldığım Halil Cibran'ın ''Bir gözyaşı ve bir tebessüm'' isimli kitabı.Diğerlerini de mutlaka okumalısınız :)


*Altıncı sırada miniklerimizin mutlaka okuması gerektiğini düşündüğüm kitabın ismini vereceğim.Sevgili dostlar ''Sefiller'' romanını çocuklarımıza,kardeşlerimize mutlaka tavsiye edin okusunlar.Zira ben bayıla bayıla okuduğumu hatırlıyorum :)


*Ve yedinci kitap efsane olmuş olanlardan birisi.Gençlerimiz bu kitabı da okumadan geçmesinler. Cervantes'den ''Don Kişot''


*Sekizinci sırada günümüz yazarlarından Sinan Yağmur'un Aşkın Gözyaşları serisinden ''Kimya Hatun'' kitabı var.Aşkı çok güzel bir şekilde anlatmış.Okumayanlarınız var ise okumalı diyorum.

*Şiire aşık oluruz da şiir kitabından bahsetmeden olur mu hiç dokuzuncu sırada ''Meşhur Şiirler'' isimli kitap olsun.Bu kitap iki seri.Mutlaka kitaplığınızda bulunmalı bence...


*Son olarak onuncu kitabı da söyleyeyim ve bu postu burada bitireyim zira o kadar çok okunması gereken kitap var ki hangisinden bahsedelim? :) Nazan Bekiroğlu'nun kalemine hastayım desem yeridir.Bütün kitaplarını çok seviyorum. ''Sonsuzluk Hecesi La'' isimli kitabı tavsiyelerim arasındadır.

SÖZÜ BURADA NOKTALIYORUM
BOL KİTAPLI GÜNLERİNİZ OLSUN
SEVGİLER
...










Bunları da Beğenebilirsin

13 yorum

  1. Türk ve Dünya Klasiklerini tüm gençlerin tahsil hayatı boyunca okuması çok önemli. Hayata atıldıktan sonra zaman ayırmak sorun olabilir. Kitaplar, sadece konusu ve aşk hikayesiyle değil farklı toplumları, farklı coğrafyaları tanıtması ve tarihi bilgiler vermesi bakımından da önemlidir. Kitap okumak mutluluktur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel özetlediniz.Çok teşekkür ederim.Büyüğümüz olarak sizden öğreneceğimiz çok şey var.Sevgiler :)

      Sil
  2. Örgetmenim yazınızın başında hem genel olarak hemde bütün kelimesini kullanmişsınız sinci ben hic kipat önermedim okurken genel olarak kısminimi bütün kisminimi okuyayim :D bide kipatlardan tek halil cibran dikkatimi cekti tek onun aciklamasını okudum kizmadınız dimi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatım bozukluğu yapmışım hemen düzeltiyorum.Farkettirdiğiniz için teşekkür ederim :) Zaten kitaplarin içeriğinden bahsetmedim.Göz gezdirdiyseniz bu bile kâfi :)

      Sil
  3. Rica ederim ben bozukluğu gördügümden degil aklima takildi sordum ;) iyi bise yaptim galiba :)

    YanıtlaSil
  4. Nazan Bekiroğlu'nun deneme kitapları harikadır. Cümle Kapısı, Mavi Lale, Mor Mürekkep kitapları kesinlikle klasikler kadar mükemmeldir.

    Ama romanlarında o akıcılık yok. Çok fazla edebiyat ve söz sanatı yapayım derken sıkıyor insanı en azından ben sevmedim romanlarını. İki roman bir öykü kitabını okumayı denedim kitapların yarısına bile gelmeden bıraktım.

    Aşkın Gözyaşları para kazanmak ve popüler olmak için yazılan kitaplar arasında bana göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.Nazan Bekiroğlu'nun deneme kitaplarını bende gercekten cok begeniyorum. Sevgiler

      Sil
  5. Öğretmenin not defteri kitabını merak ettim bi okumak lazım..Öneriler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. açıkçası la sonsuzluk hecesi yarım bıraktığım tek kitaptır dıyebılırım asla ve asla okunacaklar ve alınacaklar listesine sokmam :) büyük bir hevesle alıp aynı hızla hayal kırıklığı oldu hiç etkilenmedim üstelik okuyamadım bile gitmiyo roman :)
    yinede tebrık ederim begenebilecek kadar okumanız için :)
    blog keşif etkinliğiyle geldim, takibe aldım :)
    balinkokusu.blogspot.com.tr
    beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yourumunuz icin tesekkur ederim.Demek ki herkesin tat aldığı noktalar farklı bunu anladım :) Diğer kitaplardan hoşunuza gidenlerden,okumaniza vesile olabilirsem ne mutlu bana .Hoşgeldiniz :)

      Sil
  7. Verdiğiniz kitapların birkaçını okudum zamanında ve genel bakılırsa lise ve dengi seviyedeki kitaplar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yaş sınırı belirmedim benim orta okuldan bu yana okudugum kitaplardan secmeler yaptim.Sevgiler

      Sil