Hiçlik Makamı

19:21:00

Şu koskoca kainat,
kaç bin âlem barındırır içinde.
Gezegenler,yıldızlar,ay güneş 
hepsi nizam içinde.
Uçsuz bucaksız bir vahada bile 
kum tanesi gibi görünürken, 
hiç düşündün mü? 
NesinYaradanın gözünde?
Bir hiçsin aslında inkar etsende.
Farkına var kendinin,hiçliğinin 
ve sonra bir yolculuğa çık özünde
Yavaş yavaş tırman merdivenleri.
Önce benlik makamı 
en sonunda hiçlik makamı...
İşte varırsan o makama, 
Kendine bir hiçken,
Yaradana yâr olursun...

Bunları da Beğenebilirsin

6 yorum

  1. ''... insanı ayakta tutanda benlik zannı değil HİÇ’lik bilincidir.'' Çok güzeldi

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı ...
    Hayattayız ama geliş amacımızdan bir haber yaşıyoruz - yaşamaya devam ediyoruz ...
    Allah uyananlardan eylesin bizleri...

    YanıtlaSil
  3. İnsan bir hiç olamaz hiçlik makamı bu makami her insan dediğin şekilde kaldıramaz... Benim atamın önünde melekler diz çöktü, emrim altına dünyalar verildi, alemler arasında cennet cehennem ile sınanan iki alemden biri benim ben bir hiçim dersem nakörlük etmiş olmazmıyı demek istediğini çok iyi anladım aslında farklı bir açıdan bakmak istedim ...
    Allah sevgisinden zerre kadar annelere vermiş anneler evlatlarını nekadar cok seviyor tarif edilemez peki bu sevginin kaynağını bir düşünün insanı ayakta tutan yaşama azmi veren tek düşünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim anlatmak istediğim anlaşıldığına göre sorun yok :) Bende sizin demek istediğinizi anlıyorum insan yaratılmışların en üstünüdür.Bunu inkar etmek saçmalık olur zaten.Değerli yorumunuz için teşekkür ediyorum :)

      Sil