Vintage aşkına

16:50:00

Daha öncelerde Retro aşkına başlıklı bir paylaşım yapmıştım o yazıma da bakmak isterseniz buradan buyrunuz ;)

Şimdi ise vintage aşığı birisi olarak vintage aşkına kısa ve bol görselli bir yazı hazırlamak istedim :)

Nedir bu vintage efendim?
Vintage bir moda terimidir. Geçmiş yıllardaki döneme ait tek ve özel parça ya da koleksiyonlara verilen isim olarak bilinmektedir. Örneğin; Christian Dior’un 40’lardaki New Look’u, Pucci’nin 60’lardaki baskıları, YSL’nin 80’lerdeki takımları gibi...
Aslında Vintage bağbozumu anlamında kullanılmaktadır. Bu terim önce eşyalarda sonra otomobillerde daha sonralarıysa modada kullanılmaya başlanmıştır. Bir eşya'nın Vintage olabilmesi için belli bir geçmişi olması lazım, yani belli bir dönemi temsil edebilir, belli bir akıma ait olabilir ya da önemli bir tasarımcının ikonlaşmış tasarımı olabilir. Günümüzde modern tasarımlarla vintage stilini harmalayıp bir kent yaşam alanına dönüştürülebiliyor.
Lafı fazla uzatmadan görsellere geçeyim.Vintage severlere selam olsun ;)






















Bunları da Beğenebilirsin

20 yorum

  1. Hepsi birbirinden farklı nostaljik paylaşımlar,Vintage kelimesini bir kaç kez duymuştum ama anlamını sizden öğrendim.yazılarınız ilgiyle takip ediyorum.saygılar

    YanıtlaSil
  2. BERİKA DİLBİLİMCİ KIZIMIZ...! DOLAYISIYLA İLGİNÇ KELİMELERE MERAKI NORMAL...! VİNTAGE'NİN ANLAMINI GAYET GÜZEL YAPMIŞIN....AMA SENİN ÜERİNDEN BİRAZ DAHA ANLAMLI KILAYIM...!?
    BERİKA YAZILARIN İNŞAALLAH OLUR...!?
    BERİKA KARDEŞİM HAYATIN İNŞAALLAH Lİ HİKAYELER İLE DOLU OLUR...!?
    BERİKA YILLANMIŞ ŞARAP(VİNTAGE) GİBİ HİÇ YAŞLANMA HEP CIVIL CIVIL GENÇ KIZ KAL TAMAM MI...!*
    BURAYA KADAR HEP GÜZEL ŞEYLER YAZDUIM ; OYSA BEN ÖVGÜYÜ SEVMEM...!?
    YORUMLARIMA CEVAP VERMİYORSUN; SAKIN HAVALARA GİRME OLAMAZSIN..!? BEN DE SANA YORUM YOLLAMAM YAŞASIN VİNTAGE KÖTÜLÜK:))))) SEVGİ İLE KAL BERİKA KARDEŞİM BENİM..! D.U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duycan abicim elimden geldiğince yorumlara cevap vermeye gayet gösteriyorum.Havalara girme gibi bir durum asla söz konusu olamaz o nasıl söz :) Lütfen yorumlarınızı eksik etmeyiniz. Sevgiler :)

      Sil
    2. BENİM HERKESE YAPTIĞIM KLASİK VE İÇİNDE MÜTEVAZILIĞINI KAYBETME DERSİ OLAN BİR CÜMLE..!? SAKIN KIRILMA.... YAZILARIN DA DA GENÇLİĞİNİ VE YAŞADIĞIMIZ GÜNCEL OLAYLARI DA HARMANLA TAPTUK EMRE 'LERİ BAŞKALARI ANLATSA DA OLUR..!? ÖĞRENCİ ESPİRİLERİNİ ANLAT,GELECEĞE DÖNÜK ENDİŞE VE UMUTLARINI ANLAT,TOPLUMSAL PROBLEMLERE GENÇ BEYNİN İLE ÇÖZÜMLER ARA..DİL BİLİMCİ OLACAKSIN BİZE TÜRKÇE'NİN EN BÜYÜK DİL OLDUĞUNU ÖĞRET..İLGİNÇ KONULAR ARIYORSAN YABANCI MİTOLOJİK ÖGELERİN YANINDA TÜRK DESTANLARINDAN YARARLAN... NEYSE FAZLA DA İŞİNE KARIŞMIŞ OLMAYIM; İÇİMDEN BUNLARI SÖYLEMEK GELDİ BERİKA KARDEŞİME..!? SEVGİ İLE KALIN..!D.U

      Sil
    3. Teşekkür ediyorum tavsiyeleriniz için ağabey.Ne hissediyorsam,ne düşünüyorsam onu paylaşıyorum.Tapduk Emre gibi yüce insanların hakkında çok fazla bilgi sahibi olmasamda en azından elimden geldigice bir çok kişinin ismini duyup belki özümüzdd olan şeylere meyletmesini sağlarım diye düşündüm zira bu aralar onlarla hemhâl olmaktayım.Sevgiler :)

      Sil
  3. Çok güzel gerçekten...Eskiyi de özlemiyor değiliz hani.... Bir araya getirmen çok hoş olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ablacığım.Sevgiyle kal kocaman öpüyorum ;)

      Sil
  4. vintage nedir ilk defa duyuyorum..bilgilendirdiğiniz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Vintage olan herşeyde insan emeği daha fazla var ve bizi biraz zaman tünelin soktuğu için daha ruhu olan ürünler olarak seviyorum. Bende vintage takılar hakkında yazı yazmıştım. Elinize sağlık. Ilginizi çekerse bende bloğuma bekliyorum. Sevgilerimle. .
    http:// takimodam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Vintage olan herşeyde insan emeği daha fazla var ve bizi biraz zaman tünelin soktuğu için daha ruhu olan ürünler olarak seviyorum. Bende vintage takılar hakkında yazı yazmıştım. Elinize sağlık. Ilginizi çekerse bende bloğuma bekliyorum. Sevgilerimle. .
    http:// takimodam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Eskinin güzelliğini hep içimde yaşayan biri olarak gözlerim resimlerde takılı kaldı

    YanıtlaSil
  8. Nostalji güzeldir. Hep iyi şeyleri hatırlatır bizlere. :)

    YanıtlaSil
  9. tarz diye birşey yok bence... tarzı insan kendisi yaratır...bende vintage yi öğrenmiş oldum vede fotolara bayıldım... eskiler çokta kötü değilmiş hani:) eline sağlık cnm

    YanıtlaSil
  10. Merhaba sizi mimledim cevaplarınızı merakla bekliyorum , sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  11. Ben en çok vintage mutfakları beğeniyorum, giyimden ziyade. Ama görsellerin ve paylaşımın çok güzel, beğendim. emeğine sağlık cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Zeynepciğim.Vintage tarzda mutfağın olur insallah :))

      Sil
    2. Çok teşekkür ediyorum Zeynepciğim.Vintage tarzda mutfağın olur insallah :))

      Sil