Osmanlının yetimi Bosna

18:47:00

Bosna Hersek'in yeri benim kalbimde bir başkadır.Çünkü bir senede olsa orada yaşamış ve hemen hemen her yerini görmüş birisiyim.90'lı yıllarda savaşın daha doğrusu Sırp işgalinin hüküm sürdüğü yıllarda insanlar neler yaşamışlar,nelere şahit olmuşlar gibi bir çok şeyin yıllar sonrada olsa tanığı oldum.Bir çok olay dinledim yaşayanların bizzat kendilerinden.Hepsi yüreğimi dağladı.Sırplar,Boşnakları o savaş ve kıtlık zamanında sizi bir fabrikada çalıştırmak için işe götüreceğiz deyip kandırmışlar ve bir kamyon dolusu insanı acımasızca katletmişler.O dönemlerde bilge adam Aliya İzzet Begoviç,tek suçumuz müslüman olmak diye dile getirmiş.Ne kadar acı hâlâ günümüzde de böyle olaylar yaşanmıyor mu? Mostar şehrinde ki tarihi Mostar köprüsü işgal zamanında bombalanmış ve sonrasında Türkiye tekrar restore etmiş köprüyü.O köprü ki Boşnak gençlerin nişanlılarına aşkını ispat etmek için,metrelerce yükseklikten suya atladıkları hem tarih hem aşk kokan bir köprü...Dedenin birisiyle tanışmıştım bir köyde muhabbete daldık bana nerelisin diye sordu bende Türkiyeden geldiğimi söyleyince o da bana "Osmanlı bizi yetim bırakıp gitti,biz hep sizi bekledik.Daha önce neredeydiniz dedi" çok etkilenmiştim bu olaydan sizinlede paylaşmak istedim.Ve Bosna Hersekte Mostar'a doğru giderken tepenin başında kocaman bir haç işareti görürsünüz.Oraya onu Sırplar dikmişler ve demişler ki;eğer buna dokunursanız size yeniden savaş başlatırız bunun üzerine Aliya İzzet Begoviç'in vermiş olduğu cevap çok hoşuma gitti "Sizin haç işaretiniz en yüksek dağın zirvesindede olsa ondan daha yüksekte,gökte bizim yani müslümanların hilali var" demiş.Aslında yazmakla anlatılmaz ve bitmez orada yaşananlar.Gidip görmek lazım şehitlikleri,savaştan kalma delik deşik olmuş binaları,insanların yüzlerinde ki savaş izlerini ve daha binlercesini.Bugün Srebrenica katliamının üzerinden tam 20 yıl geçti ama acılar hâlâ taze.Ateş düştüğü yeri yaksada biz unutmadık,unutmayacagız seni kardeş ülke Bosna Hersek.Kalbimiz ve dualarımız her zaman sizlerle...
❤Volim Bosne i Herzegovina ❤

Bunları da Beğenebilirsin

5 yorum

  1. Ben de bir yazı hazırlamıştım benden hızlı davranmışsınız. Lahey Adalet Divanı yaklaşık bir hafta süren katliamı soykırım olarak kabul ediyor. Yalnız Sırbistan'ı soykırımdan sorumlu tutulmaması için karar alıyor. Bu karar adalet'in her yerde eksik dağıtıldığının kanıtı.
    "Srebrenitsa'da yaşanan soykırım unutmadık."

    YanıtlaSil
  2. ÖNCELİKLE HASSASİYETİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM..! BERİKA...! GENÇ BİR İNSAN OLARAK BU KONULARI HATIRLATMA ÖZVERİSİNDE BULUNMAN; GELECEĞİMİZ İÇİN BİZE MORAL VERDİ..!
    JAPONLAR İLKOKULA BAŞLAMADAN ÖNCE,TÜM ÖĞRENCİLER TOPLU HALDE HİROŞİMA'YA (ATOM BOMBASININ ATILDI VE HALA İZLERİNİN BULUNDUĞU YER))GETİRİLİYOR VE ONLARA; KAÇ ÖĞRENCİ TARAFINDAN LAYIKI İLE BİLİNİYOR.....? KAÇ KİŞİMİZ GEZDİK O TOPRAKLARI; ARADA BİR ŞEHİTLİKLERE YAPILAN GEZİLERİ SAYMAZSAK...!?
    GELELİM BOSNA DA Kİ KARDEŞLERİMİZEÇİN'DEKİ ,UYGUR TÜRKLERİ MÜSLÜMAN KARDEŞLERİMİZE,TÜRKMEM KARDEŞLERİMİZE ..!
    GELELİM DEĞİL Mİ BERİKA...? GİDELİM ONLARIN YANINA; BU GİDİŞİMİZ SÖZDE KALMASIN,BÜROKRASİYE KURBAN OLMASIN,YÜREKLERDE YARA YAPMASIN,GİDELİM ONLARIN YANINA,UNUTMAYALIM ONLARI,KADERE İNANALIM; AMA KADERİN İNSANLARIN ÇABALARINA BAĞLI OLDUĞUNU DA BİLELİM DEĞİL Mİ BERİKA KARDEŞİM....!? NEYSE.....! YÜREĞİNE SAĞLIK ,SEVGİ İLE KALIN..! D.U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygur Türklerini,Türkmenleri,Suriyelileri,Iraklıları,Filistinlileri,Arakanlıları,Afganistanlıları,Hocalıyı ve dünya üzerinde zulüm görmüş ve görmeye devam eden bütün insanlarımızı unutmadık unutamayız.Bu bizim doğamıza aykırı...Dualarımız bütün insanlık için ve insanlığın yeniden can bulması için!

      Sil
  3. Malesef ki dünyanın her yerindeki,türkler yada müslümanlar zülme ve soykırıma uğruyor.Medeni avrupa devletleri,tek dişi kalmış canavar misali sadece seyretmekle yetiniyor.Bugün bizleri soykırım ile suçlayan batı devletleri önce kendi tarihlerindeki insanlık dışı katliam ve soykırımlara baksınlar.Yaşasın zalimler için cehennem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katiliyorum.Kısa ve net.Zalimler için yaşasın cehennem!

      Sil