Güney Kore'ye dair\About South Korea

11:00:00

An nyeong ha se yo! (안녕하세요 )

Merhabalar benim için Kore dendiği zaman

Akan sular durur^.^ bu yüzden bende elimden geldiğince Kore’ye ve Kore kültürüne dair birkaç anekdot sizlerle paylaşmak istiyorum umarım beğenerek okuyacağınız bir yazı olur ☺

Öncelikle Kore de ilgimi çeken bir restorandan sizlere bahsetmek istiyorum biliyorsunuz ki Müslümanlar olarak Uzak Doğu’nun bazı yemeklerini yemek konusunda endişelerimiz ve tereddütlerimiz var bir site de gezinirken Güney Kore de bulunan bir helal restoran dikkatimi çekti.Bu restoranların bulunduğu yerler:

Area Itaewon

Gangnam area, Seoul

Myeong-Dong / Jongno, Seoul




Ve bir Kore turuna ne dersiniz J Buraya tıklayarak Kore’ye dair ilgi çekici şeyleri izleyebilirsiniz🌌

                ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Veee Seul de bulunan  ‘’Yeojwa stream’’ harika bir yer kesinlikle görülmeye değer



Dizilerde sıkça gördüğümüz o meşhur saray ; Gyeongbokgung Palace (경복궁)J ☺bkz:Düşlerimin Prensi J


     

Kore de çiçek festivalleri düzenleniyormuş görüntüler çok hoşuma gitti ☺




Son olarakta sizi çok sıkmadan Kore kültürüne değinip bitireceğim yazımı 



Hanbok geleneksel bir Kore giysisidir Kadın Hanbok’u, vücuda sarılan çima eteği ile çogori denen kısa ceketten oluşur.Erkek hanbok'u,kısa çogori ceketi ile paci pantolonundan oluşur. 
Her iki takımın üzerine turumagi denen benzer kesimli uzun bir ceket giyilebilir.Günümüzde insanlar hanboku çoğunlukla sevinçli günlerde ya da düğün veya cenaze gibi törenlerde giyerler.
Kore müziği:

Geleneksel Kore müziği Kore halkı’nın müzik tarzları olan folk ve saray müziğinin ikisini de içerir.

Çağdaş Kore müziğini zaten bir çoğumuz severek dinliyoruz ve aşina kulaklarımız J

Yazımın sonunda çok sevdiğim bir Korece şarkıyı sizlerle de paylaşmak istiyorum

‘’Davichi & T-ara(다비치&티아라) _ We were in love(우리 사랑했잖아)’’



Kendinize çok iyi bakın hoşçakalın

An nyeong-hi gye se yo (안녕히 계세요 ) J☺

Bunları da Beğenebilirsin

18 yorum

  1. Güney Kore'ye ben de bayılıyorum; filmleri, dizileri, müzikleri harika.

    YanıtlaSil
  2. Berika bunu ilk gördüğümde gittin sandım. Ben de merak ediyorum inşallah gitmek de nasip olur bize :)

    YanıtlaSil
  3. Gimeyi en cok istedigim yerlerden birisi tatlim.İnsallah gideriz en yakin zamanda ☺

    YanıtlaSil
  4. Güney Kore'ye gitmiş gibi oldum...Çok güzel anlatmışsın,canım...İnşaallah,bir gün biz de gidebiliriz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay insaAllah ablacim.Şöyle bloggerlar olarak bi gitsek ne guzel olurduuu ☺☺

      Sil
  5. Kore dizilerini izleyince benim de gidelim gelmişti. Ne güzel insanlar. Sanki çok saf ve Masumlar. Bana öyle bir intiba geldi nedense. Roof top Prince i muhakkak izleyin.ben en çok onu beğendim şimdiye kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeniz icin tesekkur ederim insallah firsat bulunca izlerim ;) Bende de aynı intibaları biraktilar sahsen dizi ve filmlerinde ☺

      Sil
  6. Kuzey Koreyle savaşları sırasında Türkiye nin yardımlarından dolayi bize minnet ve yakınlık duyuyorlar. Iki ülkede birbirlerine yakın. Ama Güney Kore'nin teknoloji de Dünyanın en büyük guclerinden oluşu bizi düşündürmeli. Yemek konusunda ise Müslüman biri olarak Uzakdoğu'da yemek yemenin zorluklarını bilenler denim. Çok defa bir haftalık yiyecekle Hong Kong gittiğim oldu. Paylaşım için teşekkürler.
    http:// takimodam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  7. Kuzey Koreyle savaşları sırasında Türkiye nin yardımlarından dolayi bize minnet ve yakınlık duyuyorlar. Iki ülkede birbirlerine yakın. Ama Güney Kore'nin teknoloji de Dünyanın en büyük guclerinden oluşu bizi düşündürmeli. Yemek konusunda ise Müslüman biri olarak Uzakdoğu'da yemek yemenin zorluklarını bilenler denim. Çok defa bir haftalık yiyecekle Hong Kong gittiğim oldu. Paylaşım için teşekkürler.
    http:// takimodam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.Dediğiniz gibi tarihten gelen bir yakınlığımız zaten söz konusu.İlerilere giden devletlerden olabilmek dileğiyle

      Sil
  8. Kore denince benim içinde akan sular durur. Çünkü en iyi arkadaşım ve çocukluk arkadaşım oraya gitti :) bakalım birkaç yıla yanına yanına ziyaret nasip olur umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah nasip olur.Gidip geldikten sonra Kore'ye dair çok ayrintili bir post bekliyoruz o halde :) Yorumunuz için teşekkür ederim...

      Sil
  9. Paylaşım çok güzeldi, teşekkürler, hatta sadece Türk yemeklerin çıktığı yer olduğunu duymuştum, Türkler açmış galiba lokanta ;) Uzak Doğu'dan ziyade her yer de maalesef yeme içme sıkıntımız oluyor :( Müzikte güzeldi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun icin cok tesekkur ederim canim.Begenmene sevindim :)

      Sil