Kayıtlar

Mart, 2015 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Bir şair padişah Fatih Sultan Mehmed Han(Avnî)

Resim
30 Mart 1432 tarihinde doğan Fatih Sultan Mehmed, II. Murad ile Hüma Hatun´un oğludur. 

İyi bir eğitimden geçen II. Mehmed 1443´te Manisa sancakbeyliğine gönderildi. Kardeşi Alâeddin Çelebi´nin aynı yıl ölmesiyle tahtın varisi oldu. 1444 -1446 yıllarında hükümdarlık tahtına oturduğunda babası II. Murad, Manisa´da dinlenmekteydi. Yeniçerilerin ayaklanması ve Halil Paşa´nın ısrarıyla yeniden tahta geçti. II. Mehmed yeniden Manisa´ya sancakbeyi olarak döndü. Buradaki beş yıllık görevinde kültürel ve siyasal ufkunu genişletti. 10 Şubat 1451´de babasının ölümüyle Edirne´ye gelerek 19 Şubat´ta ikinci kez tahta oturdu. 

Fatih´in dış görünüşünü kendisini tanıyan yerli ve yabancı birçok yazar ve sanatkâr tasvir etmiştir. İtalyan Zorzo Dolfin, onun az gülen, çalışkan, zekî, amacına ulaşmada inatçı, kitap okumayı çok seven, araştırmalar ve incelemeler yapan cömert bir insan olduğunu söyler. Neşrî ise Fatih´i, adaletli, yiğit, bilgin, dindar, bilim adamlarını ve erdem sahiplerini koruyan bir kişi o…

Halit Ziya Uşaklıgil hakkında

Resim
Okumak için buradan buyrunuz ;) --->
Halit Ziya Uşaklıgil hakkında ~ Netten Yazar

Ah benim internasyonel ruhum

Resim
Ah benim internasyonel ruhum evet başlığım bu peki neden bu sorusuna gelirsek nereden geldiğini bilmediğim taa küçük yaşlardan beri bende var olan yabancı,Türkiyemize baska ülkelerden gelmiş,turist,öğrenci,çalışan vs gibi kişilerle konuşma merakım var.Nerede bir yabancı görsem hemen yanına ilişip "Hello,hi,سلم عليكم(selam aleyk),annyeonghaseyo,marhaban" gibi selamlar ile giriş yaparak başlıyorum konuşmaya :) Genelde zaten bizim insanımızın kanında vardır canayakınlık,pek bir misafirperverizdir.Seviyorum bu özelliğimizi :) Bugünde okulda ders çalışırken bir Türkmenistanlı kıza denk geldim boş masa arıyordu fırsat bu fırsat hemen masama davet ettim :)) Başladım muhabbete pek bi sevdik birbirimizi :) Gurbette okuyan öğrencilere yüreğim hiç dayanmıyor bende onların yaşadıklarını yaşadığım için çok iyi anlayabiliyorum gurbet demek ne demek...Velhasıl kelam sözü fazla uzatmak istemiyorum,sıkmak istemem sizleri...Yurtdışından gelmiş insanlara daha hoşgörülü yaklaşırsak ülkelerine d…

Çikolata aşkına!

Resim
Sizde benim gibi günde en az bir defa çikolatalı bir şeyler yeme ihtiyacı duyuyorsanız şayet O'lala bunun için biçilmiş kaftan diyebilirim :) Ben ilk defa denediğim için sizlerle de paylaşmak istedim fikrimi.Şimdi tutupda görmemişin bir O'lala sı olmuş demeyin canım o kadar da değilim :) Sadece çikolata krizi gelenlerin özelliklede öğrenci milletinin dolabında bulunması gereken "Nutella" kadar gerekli gördüğüm bir şey.Zira sınav haftalarında ders çalışırken yoldaşlık yapma mahiyetinde  bir abur cubur bana göre.Ders çalışanlara Allah zihin açıklığı versin bu kekten yiyin enerjiniz yerine gelsin...Morali bozuk olup serotonin  hormonuna ihtiyaç duyanlar Allah sıkıntılarınıza deva olsun.
Mutluluk için bu veya bunun gibi bir abur cuburu tavsiye ediyorum :)Kendinize çok iyi bakın dostlar Allah'a emanet olun...
                 SEVGİLER

ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNE

Resim
Çanakkalede şehit düşmüş ecdâdımıza yazılmış en muazzam şiir budur bana göre.Bunun üzerine söylenecek çokta birşey yok.Gururluyuz,onurluyuz!Kutlu olsun 100.yılımız!Vatanı uğruna kahramanca cenk etmiş ecdadımızın ruhuna fatihalar,dualar...
Şu boğaz harbi nedir? Var mı ki dünyada eşi? 
En kesif orduların yükleniyor dördü beşi 

Tepeden yol bularak geçmek için Marmara'ya 
Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya. 

Ne hayasızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı! 
Nerde gösterdiği vahşetle "bu: bir Avrupa'lı" 

Dedirir, yırtıcı, his yoksulu, sırtlan kümesi, 
Varsa gelmiş, açılıp mahpesi, yahut kafesi! 

Kafa, göz, gövde, bacak, kol, çene, parmak, el, ayak 
Boşanır sırtlara vadilere sağnak sağnak. 

Saçıyor zırha bürünmüş de namerd eller, 
Yıldırım yaylımı tufanlar, alevden seller. 

Veriyor yangını, durmuş da açık sinelere, 
Sürü halinde gezerken sayısız teyyare. 

Top tüfekten daha sık, gülle yağan mermiler, 
Kahraman orduyu seyret ki, bu tehdide güler! 

Ne çelik tabyalar ister, ne siner hasmından;…

Bugün günlerden İstiklal Marşı ~ Netten Yazar

Resim
Yazının tamamını okumak için buradan buyrunuz ;) ---->Bugün günlerden İstiklal Marşı ~ Netten Yazar

Senin hayatının şiiri hangisi?

Resim
Hemen hemen herkesin çok sevdiği veya işte bu benim hayatımın şiiri dediği bir şiir mutlaka vardır sanıyorum.Peki ya hangisi senin şiirin? 
Benim için hayatımın şiiri diyebileceğim, beni en çok etkileyen şiir; Büyük Üstad Mehmed Akif'e ait olan "Âtiyi karanlık görerek azmi bırakmak" şiiridir...işte o muazzam şiir:
Âtiyi karanlık görerek azmi bırakmak... 
Alçak bir ölüm varsa, emînim, budur ancak. 
Dünyâda inanmam, hani görsem de gözümle. 
İmânı olan kimse gebermez bu ölümle: 
Ey dipdiri meyyit, 'İki el bir baş içindir.' 
Davransana... Eller de senin, baş da senindir! 
His yok, hareket yok, acı yok... Leş mi kesildin? 
Hayret veriyorsun bana... Sen böyle değildin. 
Kurtulmaya azmin neye bilmem ki süreksiz? 
Kendin mi senin, yoksa ümîdin mi yüreksiz? 
Âtiyi karanlık görüvermekle apıştın? 
Esbâbı elinden atarak ye'se yapıştın! 
Karşında ziyâ yoksa, sağından, ya solundan 
Tek bir ışık olsun buluver... Kalma yolundan. 
Âlemde ziyâ kalmasa, halk etmelisin, halk! 
Ey elleri böğründe…

Kadınlar Günü mü?

Netten yazar daki yazımı okumak için buraya tıklayınız --->

Kadınlar Günü mü? ~ Netten Yazar


Dokunsan yüreğime...

Resim
Dokunsan yüreğime, o gül gibi naif ve yumusak ellerinle...Dokunsan yüreğime o baldan tatlı dilinle...Dokunsan yüreğime o aşk kokan nefesinle...Dokunsan yüreğime okyanuslar kadar derin gözlerinle...sana susamış,sana tutkun bir yürek var işte tam karşında.Çok şey yapmana gerek yok.Bir bakış,bir tatlı söz,bir güler yüz yeter aslında beni benden almaya.Korkma hadi dokun yüreğime vaktidir şimdi sevdanın...