MARTI YÜZLÜ...

19:54:00

Deniz kıyısında bir martıyla konuşurken görüyormuş dostlarım beni sürekli, 
Bir kaptanım çünkü, kağıt gemilerden emekli 

Gülemedim ki hiç hasta yatağının başında 
Haberi bu yüzden yoktur annemin sol yanağımdaki gamzeden 

Komidinin stündeki ilaçların sayıları arttıkça 
Kutularından yaptığım gökdelenin uzamasına seviniyorum 
Ve bilmezdim 
Annemin yaşantısındaki renkliliğin 
Yalnızca raflara dizili kavanozların içindeki reçeller olduğunu 

Bilerek mi yanına almadın giderken 
Başının yastıkta bıraktığı çukuru 
Güveniyordum oysa ben sevgimize 
Vapur iskelesi ya da tren istasyonundaki saatin doğruluğu kadar 

Beni senin gibi bir de annem terketmişti 
Ki göbeğimde durur onun yokluğundan bana kalan çukur 
Sıralanmış saksılar vardı limana bakan penceremizin önünde 
Ve çiçekler arkasında ekmek kırıntıları serpen martı yüzlü bir anne 

Terasta toplanan kadınlar limandaki beyaz geminin ışıkları yanınca 
Dedikodusunu yapmayı unuturlardı 
Tam o saatte sokaktan geçen yazlık sinemadaki biletçi kızın 
Annesinin dizlerinin dibinden hiç ayrılmayan uslu bir çocuk gibidir 
Limandaki deniz 
Ama sokağa çıkıp dalga olmak geçer yüreğinden 

Hiç bir bardakta dudak payı bırakmadınız bana 
Bir kaşık sesini bile çok gördünüz şekersiz içerek çaylarınızı 
İki çocuk rahatlıkla oturduğumuz kapının eşiğine 
Kendi başıma zor sığıyorum bugün 
Büyüdükçe insan yalnız mı kalıyor ne? 

Kabuğunu koparmadan ne bir elmayı soyabildim 
Ne de iyileştirebildim bir yaramı 
Ama karşıma çıkınca kızmadım hiç elma kurduna 
Bendim çünkü bıçağı saplayan onun yurduna 

Büyüklerle ben yapamıyorum 
Çocuklar da almıyor beni oyunlarına 
Devlet dairesinde yangından kurtarılmayacak sıkışmış bir çekmece gibiyim 
Açılamıyorum sana 

Kardeşiyle sokaklarda hep bir örnek giydirilen 
Sen nasıl sevmezsin eşitliği 
Yürürken düşen çoraplarınıaynı hizaya getirmek için 
Annen değilmiydi önünde diz çöken 

Yol kenarlarındaki yağmur mazgallarını kumbara sanıp 
Harçlığımı atardım 
Bu yüzden en çok denizden alacaklıyım...



SUNAY AKIN

Bunları da Beğenebilirsin

14 yorum

  1. En çok, daha önce okumamış olduğum ve bir vesileyle okuma şansı bulduğum böyle güzel şiirleri seviyorum. Paylaştığın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canim benim...Bir süredir görüşemedik seni de özlemişim :) Sevgiler ♥

      Sil
  2. Elinize sağlık, bir de anamı andım. Sol yanım. Sayenizde.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir şiir.Paylaşımın ve emeğin için teşekkürler,canım.Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  4. benim gözümde çağımızda yaşayan 2 türk filozoftan biri sunay akın haşmet babaoğlu ile beraber. en azından ben filozof kabul ediyorum :)

    YanıtlaSil
  5. sana nasıl ulaşabiliriz?

    YanıtlaSil
  6. blog hakkında mail adresini yaz oradan iletişime geçelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz adresinizi verin ben iletişime geçeyim sizinle olur mu?

      Sil