ENGEL BİZİM BEYİNLERİMİZDE!

11:25:00


Merhabalar ;

herkese mutlu ve huzurlu bir pazar günü diliyorum.Bu sefer bir arkadaşımızın yazısını paylaşmak istiyorum sizlerle lütfen dikkatle okuyunuz ve yürek veriniz bu çağrıya :)

Evet Engelliyim !!!!
Herkese merhaba... Ben 18 yaşında doğuştan fiziksel engelliyim. Engelimden dolayı toplumda dışlanıyor , hor görülüyorum . Evet ben engelliyim... Lise son sınıftayım şuan ve sınava hazırlanıyorum. Okula , sokakta kısacası her yerde dışlanıyorum. Toplumdaki zihniyet belli kesimlerde o kadar geri ki , bi engelliye nasıl davranılacağı konusunda hiç bir bilgisi yok. Bence bu konuda toplum bilgilendirilmeli. Daha engelli kelimesinin ne demek olduğunu bilen yok. 
 Engelli doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeniyle toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılamada güçlükleri olan ve korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişiye engelli denir.
 Engellilik konusunda toplumda ciddi bir ayrımcılık var. Ülkemizde de, yasal boyut ve devlet düzeyinde sunulan hizmet dahil, ciddi bir ayrımcılık yaşanıyor. Toplumda engellilik, yoksullukla, cahillikle ilintili olarak görülür. Engelliliğin genetik olduğu gibi yargılar oluşmuş durumda. Biz, şunu söylemek istiyoruz; ‘Engellilik’ cahillikle, yoksullukla doğrudan ilintili değil.‘‘Engelli’ demek ‘hasta olmak’ demek değildir. Engelliliğin içinde bir kronik hastalık boyutu var ama genel olarak bir hastalık olarak değerlendirilmemesi gerekiyor. Ayrımcılığa uğrayanların ifade ettikleri toplumsal yaşamda maruz kaldıkları ayrımcılıkları ise aşağıdaki gibi gruplamak olanaklıdır.
Evet ben engelliyim. Toplumdada herkesin bilgilendirilmesi konusunda yukarıda az da olsa bahsettim. Onu açacak olursak resimde de olduğu gibi yapıların da bizlere göre olmalı. Yeni bina yapılıyorsa birçok basamak varsa yanına birde rampa yapmalılar.. 4-5 katlı bina bile olsa asansör olmalı. 
Benim diyeceklerim şimdilik bu kadar... Bu benim ilk blogum ... acemiliğimi mağzur görün. İleri ki zamanlarda kendimi geliştirip çeşitli yazılar yazacağım.. 
                                               Şimdilik Hoşçakalın ... !!!


Bu arkadaşımızın blogunu takip etmek için buraya tıklayınız. :)

Bunları da Beğenebilirsin

12 yorum

  1. Benim duyarlı Berika'm.yazıyı okudum.Fatoş hanımın bloğunu da ziyaret ettim.Bizımle paylaştığın için teşekkür ederim.Mutlu ve huzurlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  2. Mehtap ablacığım bende çok teşekkür ederim duyarsız kalmadığın için :) Rabbime emanetsin sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. yüreğine sağlık hemen izlemeye alıyorum onlar engelli değil bizleriz engelli olan onları engelli gördüğümüz için en çok da :(

    YanıtlaSil
  4. Duyarlılığınız için çok teşekkür ediyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ayrıca müziğin çok huzur verici söylemeden edemedim bloglarda gezerken bile dinledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim begenmenize :)) Her zaman gelin her zaman dinleyin sizin gibi kisileri gormek beni gercekten cok mutlu ediyor :) ♥

      Sil
  6. çok teşekkür ederim.. Acemice olan yazımı beğenip paylaştığınız için .. herkese teşekkür ederim arkadaşlar .. emin olun sizlerin desteğiyle blogumu geliştireceğim...

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim canım.Sen yazmaya devam et sakın vazgeçme.Blogunu takipteyiz ;)

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim canım.. iyi ki varsınız ;)

    YanıtlaSil
  9. Berikacım merhaba. Fatoş'un bloğundaki saçma uyarının nedeni hakkında bilgin var mı acaba? Yani girişteki uyarı. Ve bloğu listeme eklediğim halde yayınlar gelmiyor. Bir bilgin varsa beni aydınlatabilir misin? Onun bilmediğini acemi olduğunu tahmin ettiğim için sana sorayım dedim.

    YanıtlaSil
  10. Fidancım bende karşılaşıyorum o uyarıyla kendisine sormadim ama sanirim bloğun iceriğini yetiskinler icin secmis olsa gerek...Bir bilgi alirsam sana iletirim.Veya soylerim kendisine duzeltir canim

    YanıtlaSil